Pekao planuje w 2024 roku ok. 10 proc. ROE i C/I na poziomie 42 proc. (opis)
Bank Pekao SA planuje, że w 2024 roku jego wskaźnik ROE wzrośnie do ok. 10 proc., a wskaźnik kosztów do dochodów spadnie do 42 proc. - poinformował bank w strategii na lata 2021-24.
Bank podał, że jego celem jest wzrost ROE dzięki dobrej sytuacji makroekonomicznej oraz inicjatywom wzrostowym i oszczędnościowym.
ROE banku w 2020 roku wynosiło 4,5 proc., a C/I było na poziomie 49 proc.
Cel dla kosztu ryzyka w nowej strategii, uwzględniający wzrost w segmentach wyżej marżowych, ustalono na 50-60 pb. Koszty ryzyka w 2020 r. wyniosły 0,99 proc. i były wyższe o 0,53 p.p. z powodu zawiązania wyższych rezerw związanych z pandemią wirusa COVID-19.
Bank zakłada, że wskaźnik Tier1 będzie na poziomie powyżej 14 proc.
Pekao planuje, że marża odsetkowa netto banku będzie rosła w tempie 5-8 pb rocznie. Wzrost marży wesprze zmiana struktury portfela wraz z działaniami repricingu.
Pekao w perspektywie 2024 roku planuje mieć 3,2 mln aktywnych klientów bankowości mobilnej, podczas gdy w 2020 roku miał ich 2 mln.
Bank zakłada wzrost w najbardziej rentownych i perspektywicznych segmentach oraz chce wzmocnić synergie biznesowe z PZU.
Bank planuje wzrost udziałów rynkowych w perspektywie 2024 roku w segmencie pożyczek gotówkowych (o 3 pp do ok. 10 proc.), w segmencie mikrofirm (o 3 pp do ok. 8 proc.) i MŚP (o 2 pp do ok. 12 proc.)
Sprzedaż pożyczek gotówkowych w kanałach zdalnych w 2024 roku ma mieć ok. 75 proc. udział w dystrybucji tego produktu.
Pekao planuje odmłodzić strukturę demograficzną klientów i wejść w e-commerce.
Wśród klientów indywidualnych Pekao chce rocznie pozyskiwać co najmniej 400 tys. rachunków ROE, akwizycja klientów wśród segmentu mikrofirm wynosić ma co najmniej 40 tys. rocznie.
Łączna akwizycja klientów w wieku do 26 lat w latach 2021-2024 wynieść ma co najmniej 600 tys. Bank planuje uzupełnić ofertę dedykowanymi produktami kredytowymi dla młodych klientów.
Pekao chce być w Top3 na rynku płatności e-commerce. Bank uruchomi ofertę kredytów ratalnych dostępnych on-line, wdroży bramkę płatniczą dla e-commerce wraz z operatorem systemu tpay.
Pekao chce w większym stopniu wykorzystać relację z PZU do wzmocnienia oferty ubezpieczeniowej banku.
Bank Pekao zakłada wzrost udziału w obrotach na krajowym rynku kapitałowym do około 8 proc. w 2024 roku z około 3 proc. w 2020 roku.
Udział Pekao w rynku pod względem aktywów w zarządzaniu ma wzrosnąć do ponad 17 proc. z 13,5 proc. na koniec zeszłego roku.
Pekao w strategii do 2024 roku zakłada cyfryzację oferty i procesów obsługi. W efekcie sprzedaż funduszy inwestycyjnych w kanałach zdalnych ma wynieść ponad 80 proc. wolumenowo.
Bank podał, że strategia została opracowana przyjmując utrzymanie zerowych stóp procentowych.
(PAP Biznes), #PEOseb/ ana/
