Cloud Technologies podwoiło sprzedaż danych w styczniu 2021 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
30 mar 2021, 08:38

Cloud Technologies podwoiło sprzedaż danych w styczniu 2021 r.

Cloud Technologies, spółka monetyzująca dane z internetu, działająca w obszarze Big Data, podała szacunek za miesiąc styczeń dotyczący dynamiki sprzedaży danych do kluczowych klientów w segmencie Data enrichment, odnotowany wzrost wyniósł 98% r/r. Wskaźnik będzie raportowany regularnie w cyklu miesięcznym, co ma na celu przekazywanie akcjonariuszom możliwie najbardziej aktualnych informacji, które mają kluczowe znaczenie dla sytuacji finansowej Spółki.

- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych akcjonariuszy, podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu regularnej publikacji wskaźnika, który w naszej opinii odzwierciedla rzeczywiste tempo rozwoju biznesu oraz oddaje aktualną koniunkturę rynkową. Wraz z pierwszym raportem, przedstawiamy jego procentową dynamikę także za każdy z ostatnich 12 miesięcy – komentuje Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu Cloud Technologies.

Ze względu na specyfikę rynku reklamy internetowej, na którym raporty sprzedażowe od kontrahentów przekazywane są z istotnym opóźnieniem, Spółka każdorazowo wyliczy i zaprezentuje wskaźnik najpóźniej w ciągu 60 dni od końca miesiąca obejmowanego analizą. Wartość sprzedaży ma charakter szacunkowy i może różnić się od finalnych wyników przekazywanych w odpowiednich raportach okresowych.

- Mamy ograniczony wpływ na szybkość otrzymywania raportów sprzedażowych od kontrahentów, dlatego pracując nad wskaźnikiem skupiliśmy się na tym, aby w jak największym stopniu odzwierciedlał on tempo rozwoju naszego biznesu. Po nałożeniu wskaźnika na nasze historyczne dane, osiągnęliśmy wysoki poziom pokrycia z faktycznymi wynikami Spółki. Pełny zakres informacji dotyczący sposobu wyliczenia wskaźnika i formy jego ujęcia jest wyjaśniony w raporcie – wyjaśnia Piotr Prajsnar.

Data enrichment jest strategicznym obszarem działalności grupy Cloud Technologies, który obejmuje monetyzację danych oraz technologii do ich przetwarzania. Ten segment jest jednocześnie najważniejszym źródłem wzrostu przychodów, a ze względu na wysoki poziom marży ma kluczowe znaczenie dla wyników finansowych grupy kapitałowej.

- Raport sprzedażowy jest podawany dla kluczowych klientów z segmentu Data enrichment, który w samym 2020 r. poprawił swój wynik o kolejne 4,5 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o około 145% r/r – dodaje Piotr Soleniec, Dyrektor Finansowy.

Cloud Technologies obchodzi w tym roku 10-lecie swojej działalności. Z firmy o początkowo lokalnym zasięgu, zmieniła się w globalny podmiot tworzący grupę kapitałową złożoną z trzech spółek: Audience Network, OnAudience.com oraz Online Advertising Network. W chwili obecnej Cloud Technologies pozyskuje dane z ponad 200 rynków na całym świecie i przetwarza około 100 mld anonimowych profili internautów.

Zgodnie z konsekwentnie realizowaną strategią rozwoju, Spółka kontynuuje proces wykorzystywania swojego potencjału w kluczowych obszarach, w szczególności w zakresie przetwarzania anonimowych danych o internautach oraz narzędzi do ich monetyzacji. Spółka w najbliższym czasie skupi się na rozbudowie międzynarodowej sieci dystrybucji, przede wszystkim na rynkach zagranicznych i ze szczególnym uwzględnieniem USA, które stanowią główne źródło przychodów ze sprzedaży danych. Dalszy rozwój obejmie również platformę DSP, wykorzystywaną w reklamie internetowej do zakupu powierzchni reklamowej oraz autorską technologię DMP, umożliwiającą gromadzenie i przetwarzanie cyfrowych informacji.

O Spółce Cloud Technologies:

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Działa w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times.

Cloud Technologies stworzyło jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz technologię do integracji i zarządzania danymi czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (Data enrichment).

Źródło: Spółka, #CLD

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości