Przejdź do treści

udostępnij:

SimFabric otrzymała rekomendację Ministerstwa Rozwoju na dofinansowanie projektu Space Engine Lab

SimFabric S.A., wydawca, studio portujące i producent gier komputerowych, zbuduje Centrum Badawczo-Rozwojowe, które służyć będzie tworzeniu innowacyjnych produktów dla przemysłu kosmicznego i rozrywkowego. W jednostce badawczej rozpoczną się m.in. prace nad systemem do digitalizacji przestrzennej i pomiaru ruchu, a także nad opracowaniem silnika graficznego Space Engine 3D do tworzenia superrealistycznych symulatorów przestrzeni kosmicznej, kierowanych zarówno do przemysłu rozrywkowego, jak i do największych Agencji Kosmicznych.

W dniu 29 marca 2021 r., Ministerstwo Rozwoju opublikowała informację o swojej pozytywnej rekomendacji na dofinansowanie projektu stworzenia Centrum Badawczo-Rozwojowego - Space Engine Lab przez SimFabric. Spółka po wcześniejszym otrzymaniu negatywnej decyzji związanej z dofinansowaniem, złożyła protest do wyników oceny projektu. Pierwotny wniosek mimo uzyskania wysokich wyników, w opinii ekspertów nie spełniał jednego z obligatoryjnych kryteriów konkursowych. Zarząd SimFabric, nie zgadzając się z przedstawioną opinią, skutecznie się od niej odwołał. Oznacza to, że droga do zbudowania w Polsce największego tego typu Centrum Badawczo-Rozwojowego jest otwarta, a oddanie obiektu zaplanowano już na 2023 rok.

Zespół Space Engine Lab będzie realizować działania badawczo-rozwojowe na rzecz tworzenia innowacyjnych produktów: komercyjnego symulatora badawczo-rozwojowego dla przemysłu kosmicznego i rozrywkowego oraz systemu do digitalizacji przestrzennej i pomiaru ruchu. Kluczowym punktem agendy badawczo-rozwojowej Centrum będzie opracowanie silnika graficznego Space Engine 3D do tworzenia superrealistycznych symulatorów przestrzeni kosmicznej. Symulatory zostaną stworzone z myślą zarówno o największych agencjach kosmicznych, jak i przemyśle rozrywkowym. W przygotowaniu innowacyjnych rozwiązań Centrum będzie korzystało z technologii takich jak: Fotogrametria, MoCap, Sztuczna Inteligencja, Uczenie Maszynowe i własnych narzędzi oraz rozwiązań informatycznych.

B+R to jeden z filarów strategii SimFabric. Jak wyjaśnia Julia Leszczyńska, prezes Zarządu spółki.: Naszym celem jest rozwój działalności B+R w obszarze usług IT i produkcji gier. W lipcu 2019 roku otworzyliśmy w Łodzi oddział SimFabric dedykowany działaniom badawczo-rozwojowym. Poza tym angażujemy się również w projekty e-learningowe, stąd kolejne podpisane w marcu 2021 roku umowy z podmiotami świadczącymi tego typu usługi. Jednostka badawcza, która powstanie w Katowicach jest jednak naszym największym i na pewno najbardziej spektakularnym przedsięwzięciem. Chcemy aby działania rozwojowe prowadzone były wspólnie z renomowanymi uczelniami wyższymi. Dlatego w ramach agendy badawczej projektu podpisaliśmy listy intencyjne o współpracy z Uniwersytetem Śląskim w Katowicach oraz Uniwersytetem Zielonogórskim w Zielonej Górze. Przewidujemy, że rozwój technologii przemysłu kosmicznego oraz rozrywkowego w Polsce ma duży potencjał, dlatego grupa kapitałowa SimFabric aktywnie prowadzi działania w tym obszarze.

O SimFabric:

SimFabric to wydawca, studio portujące i producent gier komputerowych. Spółka powstała w 2016 roku, po otrzymaniu głównej nagrody ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej) w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną, a w 2020 roku drodze przekształcenia kapitałowego stała się Spółką Akcyjną i zadebiutowała na giełdzie NewConnect. SimFabric S.A. tworzy symulatory i gry na komputery PC oraz urządzenia mobilne (iOS, Android), jest certyfikowanym producent i wydawca gier na konsole: Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Główny oddział i biuro Zarządu Spółki mieści się w Warszawie.

Drugi oddział firmy w Łodzi odpowiedzialny jest za działania B+R, mające na celu stworzenie innowacyjnych rozwiązań w branży gier komputerowych. W maju 2020 roku spółka powołała firmę zależną MobileFabric S.A., której celem jest rozwój gier na urządzenia mobilne. W lipcu 2020 roku spółka powołała drugą firmę zależną VRFabric S.A., której celem będzie rozwój gier na gogle wirtualnej rzeczywistości.

W marcu 2021 roku SimFabric S.A. wraz z Emilem Leszczyńskim oraz Maximillionem Cooperem, twórcą marki Gumball 3000, zawiązała spółkę zależną GR Games S.A. z siedzibą w Warszawie. W oparciu o słynne rajdy samochodowe, znane jako Gumball 3000, GR Games stworzy unikatową serię gier wyścigowych, rajdowych i samochodowych

Najważniejszym dotychczasowym produktem spółki jest gra Farm Expert 2018, która w wersji mobilnej sprzedała się w liczbie 2,5 miliona kopii. Spółka wydała do tej pory przeszło 10 tytułów na konsole Nintendo Switch oraz 3 tytuły na konsole PS4, a także 3 tytuły na komputery PC, łączna sprzedaż gier Spółki na konsole i komputery PC przekroczyła 1 milion egzemplarzy. Najważniejszymi produkcjami własnymi spółki są aktualnie gry i symulatory: Farm&Fix 2020, ElectriX, Moon Village, Cthulhu: Books of Ancients, House Designer, Flipper Mechanic. Strategicznym akcjonariuszem SimFabric S.A. jest PlayWay S.A., spółka notowana na giełdzie GPW. SimFabric S.A. jest Spółka stowarzyszona z grupą PlayWay.

Źródło: Spółka, #SIM

udostępnij: