Zysk netto Wirtualnej Polski w IV kw. wyniósł 39,4 mln zł, powyżej konsensusu
Zysk netto Wirtualnej Polskie w czwartym kwartale 2020 roku wyniósł 39,4 mln zł i był o 9,7 proc. wyższy od konsensusu. Wynik wzrósł o 48,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.
Przychody zwiększyły się w czwartym kwartale o 15,2 proc. rok do roku do 218,5 mln zł. Sprzedaż była o 21,8 proc. wyższa od średniej oczekiwań analityków.
W segmencie online skorygowana EBITDA wzrosła o 21,2 proc. rok do roku, do 77,1 mln zł, a w segmencie TV o 487 proc. do 2,6 mln zł. Łączny wynik zwiększył się o 16 proc. do 79,8 mln zł.
W raporcie podano, że wzrost wyników w segmencie internetowym to przede wszystkim efekt dobrych rezultatów spółek działających w branży mediowej, które rekompensowały straty generowane przez spółki z sektora turystycznego.
Dodano, że w czwartym kwartale grupa zmieniła model rozpoznania przychodów ze sprzedaży towarów w spółce zależnej Superauto24. Zmiana skutkowała rozpoznaniem w czwartym kwartale dodatkowych przychodów ze sprzedaży i kosztu sprzedanych towarów w wysokości 22,3 mln zł (z czego 10,9 mln zł dotyczy przychodów i kosztów za okres 9 miesięcy zakończonych 30 września 2020 roku).
W całym 2020 roku zysk netto grupy wzrósł do 81,7 mln zł z 71,1 mln zł w rok wcześniej. Przychody spadły do 632,3 mln zł z 708,7 mln zł.
W segmencie internetowym w 2020 roku przychody gotówkowe ze sprzedaży spadły do 589,5 mln zł z 665,2 mln zł, a skorygowana EBITDA obniżyła się do 215 mln zł z 223,3 mln zł.
"Spadek przychodów wynika głównie z sytuacji na rynku sprzedaży wycieczek zagranicznych. Z uwagi na wybuch epidemii koronawirusa, a w konsekwencji lock-down i zamknięcie granic Grupa nie tylko nie realizowała przez większą część 2020 roku przychodów ze sprzedaży wycieczek międzynarodowych, ale była również zmuszona rozpoznać zwrot za wszystkie usługi sprzedane w poprzednich okresach, które nie mogły się odbyć w wyznaczonych terminach" - napisano.
Działalność telewizyjna przyniosła grupie w ubiegłym roku 26,6 mln zł przychodów (wobec 20,3 mln zł rok wcześniej) i 1,9 mln zł skorygowanej EBITDA (wobec 4,6 mln zł straty przed rokiem).
(PAP Biznes), #WPLkuc/ gor/
