Przejdź do treści

udostępnij:

Gra PCF Group z dużą liczbą graczy na Steam, oceny poprawiają się

W nową grę PCF Group, "Outriders", podczas czwartkowej premiery grało jednocześnie na Steam 112 tys. graczy, co daje jej 75. miejsce w historii serwisu. Oceny gry poprawiają się, po początkowych problemach graczy m.in. z dostępem do serwerów.

Premiera "Outriders" odbyła się w czwartek o godz. 18. Produkcja trafi na komputery PC, konsole PlayStation i Xbox oraz Google Stadia. Gra jest dostępna na Xbox za darmo dla subskrybentów usługi abonamentowej Game Pass.

 

Od premiery gra PCF Group zajmuje pierwsze miejsce wśród bestsellerów na Steam, największym serwisie sprzedaży cyfrowej gier na PC. W sklepie Amazon w USA gra zajmuje 14. miejsce wśród najlepiej sprzedających się tytułów na PlayStation 5 oraz 93. miejsce na PlayStation 4. W analogicznym zestawieniu dla Xbox One gra zajmuje 19. miejsce.

 

"Outriders" przyciągnęło na Steam w szczytowym momencie w czwartek więcej osób niż np. wynosi najwyższy wynik osiągnięty przez "Wiedźmina 3". Należy przy tym pamiętać, że gra CD Projektu została wydana w 2015 roku, gdy łączna liczba użytkowników Steam wynosiła ok. 9,5 mln wobec 25,5 mln obecnie.

 

Wśród gier z podobnego gatunku jak "Outriders", czyli tzw. looter shooter, wyższe liczby graczy osiągnęły jak dotąd w historii Steam cztery tytuły: "Destiny 2", "Payday 2", "Warframe" i "Borderlands 2".

 

W piątkowe południe polskiego czasu na Steam w "Outriders" gra 58 tys. osób, co daje jej dziesiąte miejsce wśród wszystkich tytułów.

 

Produkcja PCF Group jest obecnie ósmą najchętniej oglądaną grą w serwisie streamingowym Twitch - rozgrywki innych graczy śledzi 45 tys. osób. W czwartek na Twitch grę oglądało nawet 178,8 tys. osób jednocześnie, co jak dotąd daje 157. miejsce w rankingu wszechczasów na tej platformie.

 

"Outriders" zbiera mieszane oceny graczy na Steam. Do piątkowego południa tytuł otrzymał ponad 3,5 tys. recenzji graczy, z których 61 proc. to oceny pozytywne. W czwartek odsetek pozytywnych opinii był niższy i wynosił ponad 40 proc. Zgłaszano problemy w połączeniu z serwerami gry. Jak podało PCF Group, w grze pojawiły się problemy z jednoczesną grą kilku osób korzystających z różnych platform (tzw. cross-play). Obecnie gry z jednoczesnym udziałem graczy z PC i konsol są wyłączone. Według strony status.outriders.net, wszystkie pozostałe elementy gry sieciowej w "Outriders" działają obecnie prawidłowo.

 

Część graczy informuje na Steam m.in. o niespodziewanym wyłączaniu się gry (tzw. crach), odłączeniu od rozgrywki online, spadkach wydajności i płynności (niższa liczba klatek wyświetlanych na sekundę, tzw. FPS).

 

Gra nie została jak dotąd oceniona przez branżowe media i nie ma oceny Metacritic. Recenzenci otrzymali kopie gry dzień przed premierą.

 

"Outriders" zostało stworzone przez PCF Group na zlecenie japońskiego wydawcy, Square Enix. Polska firma otrzymuje zapłatę za produkcję gry oraz będzie uczestniczyć w podziale przychodów, ale dopiero po osiągnięciu przez Square Enix takiej sprzedaży, która pokryje koszty wydawcy (tzw. recoup), czyli wydatki na produkcję i marketing gry. Podział przychodów nie został podany do publicznej wiadomości.

 

Według Kacpra Kopronia, analityka Trigon DM, do PCF Group może trafić 20 proc. przychodów po odzyskaniu kosztów przez wydawcę. Analityk szacuje, że sprzedaż "Outriders" musi wynieść pomiędzy 2 mln a 2,4 mln kopii, by koszty produkcji i marketingu zostały zwrócone. Po osiągnięciu tego poziomu, producent gry zacznie otrzymywać od wydawcy część przychodów ze sprzedaży.

 

Przed dodaniem gry do usługi abonamentowej na konsoli Xbox Koproń zakładał, że sprzedaż "Outriders" wyniesie 2,8 mln kopii w pierwszym kwartale od premiery, 3,9 mln w 2021 roku i 7 mln kopii łącznie. Według Kopronia, całkowity budżet gry może oscylować w okolicach 85-90 mln USD: wydatki na produkcję szacuje na 65-70 mln USD, a na marketing ok. 20 mln USD.

(PAP Biznes), #PCF

 

kuc/ asa/

Zobacz także: PCF Group SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: