Przejdź do treści

udostępnij:

"Outriders" zbiera pierwsze pozytywne recenzje branżowych mediów

Recenzenci z branżowych mediów pozytywnie oceniają nową grę PCF Group, "Outriders". Na podstawie pierwszych recenzji, zebranych przez portale Opencritic i Metacritic, gra uzyskała jak dotąd oceny na poziomie około 80 pkt. na 100. Oceny graczy są niższe, głównie ze względu na techniczne problemy gry, w tym kłopoty z serwerami.

Opencritic i Metacritic to serwisy internetowe agregujące recenzje m.in. dla gier wideo. Do poniedziałku Opencritic zebrał 10 recenzji "Outriders", z których średnia ocena to 78/100 pkt. Grę poleca 80 proc. recenzentów. Z kolei serwis Metacritic prezentuje w swoim zestawieniu jak dotąd cztery recenzje, z łączną oceną na poziomie 83/100 pkt.

 

Autorzy opublikowanych jak dotąd recenzji wskazują m.in. na dobrze, ich zdaniem, zaprojektowany system walki, ciekawą historię opowiedzianą w grze oraz innowacyjność produkcji PCF Group. Zwracają jednocześnie uwagę na problemy techniczne towarzyszące premierze, która miała miejsce 1 kwietnia. Ich zdaniem, słabością "Outriders" okazała się m.in. dostępność gry wyłącznie za pośrednictwem internetu, również w trybie dla jednego gracza.

 

W dalszym ciągu niewiele redakcji piszących o grach wideo wydało swoje recenzje nowej produkcji PCF Group, ponieważ gra trafiła do recenzentów relatywnie późno - zaledwie dzień przed premierą, która odbyła się 1 kwietnia.

 

Pierwsze oceny branżowych mediów są lepsze niż oceny graczy. Ci drudzy dają "Outriders" na Metacritic średnio 6,7 pkt. w dziesięciostopniowej skali. Liczba ocen wynosi ok. 140.

 

Dużo więcej opinii graczy pojawiło się na platformie Steam. W poniedziałek wieczorem jest ich około 15 tys., a pozytywne oceny stanowią 60 proc. z nich. W przeciwieństwie do Metacritic, na Steam grę mogą ocenić wyłącznie osoby, które ją kupiły.

 

Gracze na Steam, którzy negatywnie ocenili "Outriders", wskazują m.in. na problemy z serwerami, które w pierwszych dniach po premierze nie wytrzymywały naporu, uniemożliwiając tym samym granie w "Outriders". Gracze narzekają również na brak możliwości wspólnej gry osób korzystających z komputerów PC i konsol (tzw. cross play). W opiniach na Steam wskazywane są również błędy pojawiające się podczas rozgrywki, niespodziewane wyłączanie się gry oraz przejściowe zmniejszenie płynności (mniejsza liczba klatek wyświetlanych na sekundę).

 

"Outriders" zadebiutowało 1 kwietnia na komputerach PC, konsolach PlayStation i Xbox oraz Google Stadia. Gra jest dostępna na Xbox za darmo dla subskrybentów usługi abonamentowej Game Pass.

 

Od premiery gra PCF Group zajmuje pierwsze miejsce wśród bestsellerów na Steam, największym serwisie sprzedaży cyfrowej gier na PC. W sklepie Amazon w USA gra zajmuje 2. miejsce wśród najlepiej sprzedających się tytułów na PlayStation 5 oraz 14. miejsce na PlayStation 4. W analogicznym zestawieniu dla Xbox One gra jest 31.

 

W niedzielę w "Outriders" na Steam grało jednocześnie w szczytowym momencie 125,1 tys. osób. Ten wynik daje grze 65. miejsce w historii serwisu. W poniedziałek ok. godz. 19.45 w grę gra 102 tys. osób (dziewiąty najlepszy wynik na Steam).

 

W serwisie streamingowym Twitch rozgrywki innych graczy śledzi w poniedziałej wieczorem ok. 55 tys. osób.

 

"Outriders" zostało stworzone przez PCF Group na zlecenie japońskiego wydawcy, Square Enix. Polska firma otrzymuje zapłatę za produkcję gry oraz będzie uczestniczyć w podziale przychodów, ale dopiero po osiągnięciu przez Square Enix takiej sprzedaży, która pokryje koszty wydawcy (tzw. recoup), czyli wydatki na produkcję i marketing gry. Podział przychodów nie został podany do publicznej wiadomości.

 

Według Kacpra Kopronia, analityka Trigon DM, do PCF Group może trafić 20 proc. przychodów po odzyskaniu kosztów przez wydawcę. Analityk szacuje, że sprzedaż "Outriders" musi wynieść pomiędzy 2 mln a 2,4 mln kopii, by koszty produkcji i marketingu zostały zwrócone. Po osiągnięciu tego poziomu, producent gry zacznie otrzymywać od wydawcy część przychodów ze sprzedaży.

 

Przed dodaniem gry do usługi abonamentowej na konsoli Xbox Koproń zakładał, że sprzedaż "Outriders" wyniesie 2,8 mln kopii w pierwszym kwartale od premiery, 3,9 mln w 2021 roku i 7 mln kopii łącznie. Według Kopronia, całkowity budżet gry może oscylować w okolicach 85-90 mln USD: wydatki na produkcję szacuje na 65-70 mln USD, a na marketing ok. 20 mln USD.

(PAP Biznes), #PCF

 

kuc/

Zobacz także: PCF Group SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: