Przejdź do treści

udostępnij:

BoomBit chce na stałe zwiększyć poziom przychodów

BoomBit oczekuje, że kwiecień będzie pierwszym miesiącem, w którym w przychodach grupy widoczny będzie w pełni wpływ nowych gier. Firma spodziewa się, że zwiększenie poziomu sprzedaży, widoczne w marcu, zostanie utrzymane w kolejnych okresach - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

"Kwiecień będzie pierwszym pełnym miesiącem, w którego wynikach przychodowych będzie widać pełny wpływ nowych tytułów. Warto jednak pamiętać o tym, że nasze wyniki nie opierają się tylko na debiutach – w portfelu mamy bardzo mocne tytuły hyper-casual – w tym Slingshot Stunt Driver' czy 'Bike Jump', które zostały wydane ponad 9 miesięcy temu i od tego czasu regularnie przynoszą nam satysfakcjonujące przychody. Mamy także ugruntowany portfel gier midcore z 'Darts Club' i 'Archery Club' na czele" - napisał w informacji prasowej prezes Marcin Olejarz.

"Oczekujemy, że wszystkie te elementy pozwolą nam na stałe wskoczyć na wyższy poziom przychodów. A przed nami oczywiście kolejne premiery" - dodał.

Jak podał BoomBit w poniedziałkowym komunikacie, grupa szacuje, że przychody gier wyniosły w marcu ok. 20,5 mln zł, co oznacza wzrost o 69 proc. w porównaniu z lutym. Gry spółki pobrano w ubiegłym miesiącu 16 mln razy.

Nakłady marketingowe BoomBitu w marcu wyniosły 11,92 mln zł, a koszty prowizji platform mobilnych (Google i Apple) sięgnęły 0,99 mln zł. Przychody gier pomniejszone o koszty marketingu, związane z pozyskiwaniem użytkowników oraz prowizji platform dystrybucyjnych, wzrosły w marcu do 7,55 mln zł z 5,4 mln zł w lutym.

W informacji prasowej spółka podała, że na znaczące zwiększenie przychodów w marcu wpływ miały lepsze wyniki istniejącego portfela gier oraz udany debiut nowego tytułu "Shoe Race", który odbył się 16 marca na AppStore i 19 marca na Google Store. BoomHits z grupy BoomBit jest wydawcą gry.

"Shoe Race" zajmował po premierze przez pewien czas pierwsze miejsce w rankingach pobrań gier free-to-play w AppStore w pięciu krajach (w tym w USA i w Niemczech) oraz pozycję w TOP 10 w ponad 20 krajach (w tym w Kanadzie, Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii). Obecnie gra utrzymuje się w TOP 20 w AppStore oraz TOP 10 w Google Play w USA. Liczba pobrań gry "Shoe Race" w marcu wyniosła blisko 2 mln.

BoomBit podał w informacji prasowej, że wydana 26 marca gra "Hunt Royale" została jak dotąd pobrana ponad 200 tys. razy. Jak dodano, "Hunt Royale" nie kontrybuował w istotny sposób do rekordowych marcowych przychodów ze względu na to, że gra została wydana pod koniec miesiąca. Spółka liczy na zwrot obecnych nakładów marketingowych w kolejnych miesiącach.

W marcu wzrosły przychody najważniejszych gier z istniejącego portfolio BoomBit. Jak poinformowała spółka, w segmencie prostych gier (tzw. hyper-casual) przychody "Slingshot Stunt Driver" zwiększyły się dwukrotnie miesiąc do miesiąca, przychody "Bike Jump" wzrosły o 25 proc., a przychody "Base Jump Wingsuit Gliding" wzrosły o 30 proc. Z kolei w segmencie bardziej rozbudowanych gier (tzw. midcore, game as a service) przychody "Darts Club" wzrosły o 30 proc. miesiąc do miesiąca.

(PAP Biznes), #BBT

kuc/ ana/

Zobacz także: BoomBit SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: