LPP przyspiesza wdrożenie RFID w kolejnych trzech markach
Grupa LPP zdecydowała o przyspieszeniu wdrożenia technologii elektronicznych metek (RFID) do marek Mohito, Cropp oraz House w związku z dynamicznie rosnącą rolą sprzedaży wielokanałowej - podała spółka w komunikacie prasowym.
Dzięki elektronicznej metce spółka w czasie rzeczywistym śledzi dostępność towaru, co pozwala lepiej kontrolować jego przepływ m.in. między magazynami a salonami, a w efekcie szybciej i dokładniej odpowiadać na potrzeby klienta.
Jak podało LPP, nowa rzeczywistość handlowa wywołana pandemią Covid-19 była dla spółki impulsem, który znacząco przyspieszył projekty wspierające sprzedaż wielokanałową. W okresie zamknięcia sklepów tradycyjnych i gwałtownych wzrostów sprzedaży internetowej procentowały inwestycje w obszar fashion-tech i system RFID wdrożony we flagowej marce Reserved.
"Pierwsza fala pandemii pokazała nam, że musimy być gotowi na różne scenariusze. W marcu ub. r. wraz z zamknięciem z dnia na dzień niemal wszystkich sklepów stacjonarnych, musieliśmy szybko zaadaptować się do nowej sytuacji. Dzięki wykorzystaniu technologii RFID w Reserved, salony stacjonarne zaczęły pełnić funkcję minimagazynów obsługujących zamówienia online. W efekcie szybciej przetwarzaliśmy zamówienia składane przez sklep internetowy" – powiedział, cytowany w komunikacie, Alexander Yashin, ekspert ds. RFID w LPP.
"W Reserved w ciągu 12 miesięcy wprowadziliśmy RFID w 270 salonach. Obecne planujemy zrealizować to w 867 salonach kolejnych brandów w zaledwie 7 miesięcy w 12 krajach" - dodała Agata Mielewczyk, IT Project Manager LPP.
Jak podano, technologią RFID zostanie objętych w sumie ponad 1.200 salonów LPP. W 2021 roku otagowane elektronicznymi metkami będzie ponad 200 mln sztuk towaru.
Spółka podała, że plany uwzględniają także wykorzystanie tzw. soft tags RFID (dla biżuterii, perfum, akcesoriów itp.), które pozwolą na osiągnięcie 100 proc. widoczności stanów magazynowych w czasie rzeczywistym.
Jak poinformowało LPP, pełne wdrożenie technologii RFID w salonach rozpocznie się we wrześniu tego roku, a równolegle do marca 2022 będą realizowane szkolenia pracowników salonów.
(PAP Biznes), #LPP
pel/ ana/
