Przejdź do treści

udostępnij:

Polski startup Nevomo wejdzie na nowe rynki zagraniczne

Nevomo rozszerza zasięg swojej działalności i rozpoczyna europejską ekspansję. Startup nawiązał współpracę z EUREF-Campus Düsseldorf oraz Uniwersytetem Nauk Stosowanych Emden/Leer w Niemczech. Założyciele zapowiadają także otwarcie nowej, szwajcarskiej filii spółki, która odpowiedzialna będzie za współpracę z podmiotami ze Szwajcarii, Francji oraz Włoch. A to dopiero początek ambitnych planów europejskiego rozwoju projektu Nevomo.

Nevomo, wcześniej znane jako Hyper Poland, rozwija opartą na lewitacji magnetycznej technologię magrail, która umożliwia podróż z prędkością do 550 km/h z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury kolejowej, a także pozwala na etapowe wdrażanie kolei próżniowej hyperloop. Nevomo współpracuje z gronem światowej sławy ekspertów od logistyki, hi-techu, rynku kolejowego i kolei magnetycznych. Nadszedł czas, aby rozszerzyć działalność na europejską skalę. Ma to przyczynić się do pozyskania nowych partnerów i strategicznych współprac, a dzięki temu doprowadzić do szybkiego wzrostu firmy.

Ekspansja zagraniczna Nevomo

Spółka ogłosiła właśnie nawiązanie współpracy z EUREF-Campus Düsseldorf. To drugi tego typu kampus innowacji w Niemczech, po prestiżowym ośrodku w Berlinie. Kampus zrzeszy firmy, naukowców oraz startupy działające w obszarach nowoczesnych technologii dla energii, mobilności oraz zrównoważonego rozwoju. Będzie miejscem pracy dla 2,5 tysiąca osób, których głównym celem będzie rozwój innowacyjnych rozwiązań dla transportu przyszłości.

- Kampus EUREF w Düsseldorfie udowadnia, że ​​zmiany w dziedzinie energii i mobilności mogą się urzeczywistnić. Tworzą się nowe perspektywy, opracowywane są prototypy, a nowe technologie są testowane pod kątem ich skalowalności. Siła firm takich jak Nevomo uzupełnia sieć nauki i biznesu, dużych firm i start-upów w kampusie EUREF. Jest nam niezmiernie miło powitać Nevomo jako aktywnego partnera naszej innowacyjnej społeczności. Nevomo - jako jeden z najbardziej innowacyjnych graczy w dziedzinie mobilności - pokaże, jak będzie wyglądać mobilność przyszłości i jak ta przyszłość stanie się rzeczywistością – komentuje Uwe Kerkmann, Head of EUREF-Campus Düsseldorf.

European Hyperloop Technology Center

Kolejnym krokiem milowym Nevomo jest nawiązanie współpracy z Uniwersytetem Nauk Stosowanych Emden/Leer, który wraz z Carl von Ossietzky Universität w Oldenburgu tworzą sieć poświęconą technologii hyperloop i przyszłym wdrożeniom w systemach transportowych na skalę europejską.

- W ramach współpracy oba uniwersytety uczestniczą w projekcie EU HyTeC (European Hyperloop Technology Center) finansowanym przez Dolną Saksonię. Planujemy przekształcenie istniejącego 32-kilometrowego toru testowego Transrapid w Emsland, w Niemczech, w kierunku europejskiego ośrodka badawczego Hyperloop – tłumaczy Prof. Dr inż. Thomas Schüning, członek zarządu Institute of Hyperloop Technology. - Niezmiernie cieszymy się, że Nevomo jest partnerem w wielkoskalowej infrastrukturze badawczej technologii hyperloop w Emsland.

Nemovo jako jedyna polska firma została zaproszona do udziału w przedsięwzięciu.

- Nowo nawiązane współprace dają nam okazję do odgrywania ważnej roli w rozwoju technologii transportowych jutra. Chcemy przyczynić się do wdrażania zrównoważonej mobilności, przekształcając przestarzały system transportu zależny od paliw kopalnych w wydajny i bezemisyjny. To trudne zadanie, którego nie będziemy w stanie zrealizować sami. Konieczna jest ścisła współpraca z partnerami z zakresu inżynierii mechanicznej, elektroniki czy informatyki. Zarówno EUREF-Campus Düsseldorf, jak i Uniwersytet Nauk Stosowanych Emden/Leer zapewniają nam dostęp do takich podmiotów i szerokie możliwości, dzięki czemu możliwy będzie nasz dalszy rozwój oraz wspólna praca nad wdrożeniem transportu przyszłości – komentuje Przemek Pączek, CEO Nevomo.

Na podbój Alp

Ważnym etapem międzynarodowej ekspansji Nevomo jest także otwarcie filii w Szwajcarii. Nowe biuro ma zapewnić obsługę potencjalnych klientów na kluczowych rynkach: w Szwajcarii, Francji i we Włoszech, a także zwiększyć liczbę międzynarodowych partnerstw korporacyjnych, projektów B+R, rekrutować międzynarodowe talenty inżynierskie oraz ułatwiać dostęp do zachodnioeuropejskich źródeł finansowania. Jego otwarcie zaplanowane jest na przełom III i IV kwartału tego roku.

Kolejnym celem spółki jest Austria. Aby zwiększyć kompetencje biznesowe i poznać specyfikę tego rynku, Nevomo bierze udział w Vienna Startup Package. To prestiżowy program dedykowany 20 ambitnym startupom z całego świata, które planują ekspansję na rynkach niemieckojęzycznych. Czterotygodniowe intensywne warsztaty pozwolą zapoznać się z dynamiką austriackiego rynku, zidentyfikować nowe możliwości biznesowe oraz nawiązać kontakty z lokalnymi kontrahentami.

- Otwarcie filii w Szwajcarii oraz rozwój w krajach ościennych mają dla nas olbrzymie znaczenie pod kątem strategii komercjalizacji, jednak ekspansja zagraniczna nie zastępuje organicznego rozwoju. Z pełną intensywnością kontynuujemy, a nawet rozszerzamy prace badawcze i rozwojowe w Polsce – dodaje Michał Litwin, Dyrektor ds. Strategii Nevomo.

Wkrótce Nevomo rozpocznie także kolejną, trzecią już rundę kampanii crowdfundingowej na jednej z wiodących europejskich platform inwestycji kapitałowych, Seedrs. W poprzednich rundach startup pozyskał ponad 800 000 euro z prawie 950 inwestorami. 

O Nevomo:

Firma Nevomo (wcześniej Hyper Poland) zajmuje się rozwojem technologii, która umożliwi szybką i etapową implementację systemów transportu inspirowanych koncepcją hyperloop z wykorzystaniem istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowych. Przystosowując istniejącą infrastrukturę kolejową, firma chce umożliwić podróż pojazdami z prędkością do 550km/h. Będzie to możliwe dzięki opracowaniu technologii magrail - systemu kolei magnetycznej, który wykorzystuje istniejące korytarze transportowe kolei konwencjonalnych. Zarówno pociągi tradycyjne, jak i pojazdy lewitujące magnetycznie mogą używać tego samego toru kolejowego wymiennie. System magrail może być w pełni zintegrowany z istniejącą infrastrukturą kolejową bez konieczności wprowadzania zmian w klasycznym taborze kolejowym. Rozwijana technologia oparta jest na koncepcji hyperloop - innowacyjnego systemu magnetycznej kolei próżniowej. 

Źródło: Spółka

udostępnij: