Wyniki CD Projektu zgodne z szacunkami, sprzedaż "Cyberpunka" poniżej oczekiwań (opis)
Zysk netto CD Projektu w 2020 roku wyniósł 1,15 mld zł i był zgodny z szacunkami spółki przedstawionymi w połowie kwietnia - podała spółka w raporcie. Przychody sięgnęły 2,14 mld zł i również były zbieżne z wstępnymi danymi. Sprzedaż gry "Cyberpunk 2077" w ubiegłym roku wyniosła ponad 13,7 mln kopii i była niższa od oczekiwań analityków.
Zysk netto wzrósł rok do roku o 560 proc., a przychody o 310 proc.
Spółka podała w czwartek, że zarząd rekomenduje przeznaczenie na dywidendę kwoty 503,69 mln zł z zysku za 2020 r., co daje 5 zł dywidendy za akcję. Zgodnie z propozycją, pozostała część zysku w wysokości 628,54 mln zł ma trafić na kapitał zapasowy spółki.
CD Projekt poinformował, że sprzedaż nowej gry "Cyberpunk 2077", która zadebiutowała 10 grudnia, w 2020 roku wyniosła ponad 13,7 mln kopii. Według konsensusu, zebranego niedługo przed publikacją szacunkowych wyników, analitycy prognozowali, że sprzedaż "Cyberpunka" w 2020 roku wyniosła 13,8-16 mln kopii, ze średnią i medianą prognoz na poziomie 14,7 mln.
Spółka potwierdziła dalsze prace nad poprawą gry. Tytuł od premiery boryka się z licznymi błędami, które spowodowały m.in., że został usunięty ze sklepu PlayStation Store.
"Jeśli chodzi o samą premierę - nie wszystko poszło po naszej myśli. To była dla nas ogromna lekcja, której nigdy nie zapomnimy, ale wierzę, że teraz jest czas, aby patrzeć w przyszłość. Pozostajemy ambitni i dajemy z siebie wszystko, aby dopracować 'Cyberpunka' do takiego stopnia, by gracze mogli czerpać z niego pełną przyjemność niezależnie od platformy, na której grają" - napisał w komunikacie prasowym Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
Łączny budżet nowej gry wyniósł 1,2 mld zł.
W ubiegłym roku 73 proc. sprzedaży gry stanowiły kopie cyfrowe, a 27 proc. wydania pudełkowe. Około 56 proc. egzemplarzy "Cyberpunk 2077" sprzedano w 2020 roku na komputery PC i Google Stadia, 28 proc. na PlayStation 4, a 17 proc. na Xbox One.
W ramach pozostałych kosztów operacyjnych spółka odnotowała 8,2 mln zł zwrotów "Cyberpunk 2077" w ramach akcji "Help me refund".
W czwartym kwartale ubiegłego roku spółka utworzyła rezerwę na zwroty i spodziewane korekty raportów licencyjnych dotyczących premierowej sprzedaży "Cyberpunk 2077". Rezerwa wyniosła 194,5 mln zł.
W raporcie podano, że sprzedaż poprzedniej gry, "Wiedźmin 3", była w 2020 roku nieco wyższa niż w 2019 roku. 84 proc. sprzedaży stanowiła dystrybucja cyfrowa. Ponad połowa sprzedaży trafiła na komputery PC (52 proc.), 32 proc. na konsole PlayStation, 9 proc. na Nintento Switch, a 7 proc. na Xbox.
"'Wiedźmin 3' ma za sobą drugi najlepszy rok pod względem liczby sprzedanych kopii – lepiej sprzedawał się tylko w roku premiery, czyli już niemal 6 lat temu. W 2020 r. łączna liczba sprzedanych kopii 'Wiedźmina 3' przekroczyła 30 mln, a cała trylogia sprzedała się już w ponad 50 mln egzemplarzy" - napisał w komunikacie prasowym wiceprezes Piotr Nielubowicz.
Spółka potwierdziła, że poza kolejnymi aktualizacjami "Cyberpunka" oraz darmowymi dodatkami DLC do gry, w drugiej połowie roku planuje wydać zarówno Cyberpunka, jak i Wiedźmina 3 w wersji dedykowanej konsolom najnowszej generacji.
Ponadto latem swoją premierę będzie miał "The Witcher: Monster Slayer", lokalizacyjna gra mobilna wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości.
"Oczywiście pracujemy też nad kolejnymi projektami na następne lata" - dodał Nielubowicz w komunikacie.
Segment produkcji gier grupy - CD Projekt Red - wypracował w ubiegłym roku 1,895 mld zł przychodów wobec 369 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wzrósł do 1,133 mld zł ze 172 mln zł.
Segment dystrybucji cyfrowej gier, GOG, zwiększył przychody ponad dwukrotnie do 343,7 mln zł, a zysk netto wzrósł do 20,7 mln zł z 3 mln zł w 2019 roku. Większość towarów sprzedanych na GOG w 2020 roku stanowiły kopie gry "Cyberpunk 2077".
Z końcem roku grupa miała dostęp łącznie do 727,7 mln zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy, o 227 mln zł więcej niż na koniec września 2020.
Należności handlowe na koniec roku wynosiły 1,206 mld zł i były o 830 proc. wyższe niż rok wcześniej. Za wzrost odpowiadały głównie należności wynikające z otrzymanych po dniu bilansowym raportów dotyczących sprzedaży "Cyberpunk 2077".
Przepływy operacyjny grupy w 2020 roku sięgnęły 711,7 mln zł, co oznacza ponad dwukrotny wzrost rok do roku.
Poniżej przedstawiamy wyniki grupy CD Projekt w czwartym kwartale i całym 2020 roku, ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów.
| 4Q2020 | wyniki | kons.* | różnica | rdr | kdk | YTD 2020 | rdr |
| Przychody | 1670,4 | 1934,8 | -13,7% | 683,1% | 1498,5% | 2138,9 | 310,8% |
| EBITDA | 1213,3 | 1454,8 | -16,6% | 947,4% | 3161,5% | 1424,8 | 553,8% |
| EBIT | 972,5 | 1253,6 | -22,4% | 838,8% | 3312,2% | 1157,1 | 541,6% |
| zysk netto j.d. | 984,1 | 1149,0 | -14,4% | 803,8% | 4105,6% | 1154,3 | 557,8% |
| marża EBITDA | 72,6% | 77,2% | -4,53 | 18,33 | 37,04 | 66,61% | 24,75 |
| marża EBIT | 58,2% | 66,9% | -8,69 | 9,65 | 30,95 | 54,10% | 19,46 |
| marża netto | 58,9% | 61,4% | -2,50 | 7,87 | 36,52 | 53,97% | 20,26 |
* konsensus został zebrany przez publikacją przez spółkę szacunkowych przychodów i zysku netto za 2020 rok
(PAP Biznes), #CDRkuc/ ana/
