Przejdź do treści

udostępnij:

Wyniki CD Projektu zgodne z szacunkami, sprzedaż "Cyberpunka" poniżej oczekiwań (opis)

Zysk netto CD Projektu w 2020 roku wyniósł 1,15 mld zł i był zgodny z szacunkami spółki przedstawionymi w połowie kwietnia - podała spółka w raporcie. Przychody sięgnęły 2,14 mld zł i również były zbieżne z wstępnymi danymi. Sprzedaż gry "Cyberpunk 2077" w ubiegłym roku wyniosła ponad 13,7 mln kopii i była niższa od oczekiwań analityków.

Zysk netto wzrósł rok do roku o 560 proc., a przychody o 310 proc.

Spółka podała w czwartek, że zarząd rekomenduje przeznaczenie na dywidendę kwoty 503,69 mln zł z zysku za 2020 r., co daje 5 zł dywidendy za akcję. Zgodnie z propozycją, pozostała część zysku w wysokości 628,54 mln zł ma trafić na kapitał zapasowy spółki.

CD Projekt poinformował, że sprzedaż nowej gry "Cyberpunk 2077", która zadebiutowała 10 grudnia, w 2020 roku wyniosła ponad 13,7 mln kopii. Według konsensusu, zebranego niedługo przed publikacją szacunkowych wyników, analitycy prognozowali, że sprzedaż "Cyberpunka" w 2020 roku wyniosła 13,8-16 mln kopii, ze średnią i medianą prognoz na poziomie 14,7 mln.

Spółka potwierdziła dalsze prace nad poprawą gry. Tytuł od premiery boryka się z licznymi błędami, które spowodowały m.in., że został usunięty ze sklepu PlayStation Store.

"Jeśli chodzi o samą premierę - nie wszystko poszło po naszej myśli. To była dla nas ogromna lekcja, której nigdy nie zapomnimy, ale wierzę, że teraz jest czas, aby patrzeć w przyszłość. Pozostajemy ambitni i dajemy z siebie wszystko, aby dopracować 'Cyberpunka' do takiego stopnia, by gracze mogli czerpać z niego pełną przyjemność niezależnie od platformy, na której grają" - napisał w komunikacie prasowym Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Łączny budżet nowej gry wyniósł 1,2 mld zł.

W ubiegłym roku 73 proc. sprzedaży gry stanowiły kopie cyfrowe, a 27 proc. wydania pudełkowe. Około 56 proc. egzemplarzy "Cyberpunk 2077" sprzedano w 2020 roku na komputery PC i Google Stadia, 28 proc. na PlayStation 4, a 17 proc. na Xbox One.

W ramach pozostałych kosztów operacyjnych spółka odnotowała 8,2 mln zł zwrotów "Cyberpunk 2077" w ramach akcji "Help me refund".

W czwartym kwartale ubiegłego roku spółka utworzyła rezerwę na zwroty i spodziewane korekty raportów licencyjnych dotyczących premierowej sprzedaży "Cyberpunk 2077". Rezerwa wyniosła 194,5 mln zł.

W raporcie podano, że sprzedaż poprzedniej gry, "Wiedźmin 3", była w 2020 roku nieco wyższa niż w 2019 roku. 84 proc. sprzedaży stanowiła dystrybucja cyfrowa. Ponad połowa sprzedaży trafiła na komputery PC (52 proc.), 32 proc. na konsole PlayStation, 9 proc. na Nintento Switch, a 7 proc. na Xbox.

"'Wiedźmin 3' ma za sobą drugi najlepszy rok pod względem liczby sprzedanych kopii – lepiej sprzedawał się tylko w roku premiery, czyli już niemal 6 lat temu. W 2020 r. łączna liczba sprzedanych kopii 'Wiedźmina 3' przekroczyła 30 mln, a cała trylogia sprzedała się już w ponad 50 mln egzemplarzy" - napisał w komunikacie prasowym wiceprezes Piotr Nielubowicz.

Spółka potwierdziła, że poza kolejnymi aktualizacjami "Cyberpunka" oraz darmowymi dodatkami DLC do gry, w drugiej połowie roku planuje wydać zarówno Cyberpunka, jak i Wiedźmina 3 w wersji dedykowanej konsolom najnowszej generacji.

Ponadto latem swoją premierę będzie miał "The Witcher: Monster Slayer", lokalizacyjna gra mobilna wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości.

"Oczywiście pracujemy też nad kolejnymi projektami na następne lata" - dodał Nielubowicz w komunikacie.

Segment produkcji gier grupy - CD Projekt Red - wypracował w ubiegłym roku 1,895 mld zł przychodów wobec 369 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wzrósł do 1,133 mld zł ze 172 mln zł.

Segment dystrybucji cyfrowej gier, GOG, zwiększył przychody ponad dwukrotnie do 343,7 mln zł, a zysk netto wzrósł do 20,7 mln zł z 3 mln zł w 2019 roku. Większość towarów sprzedanych na GOG w 2020 roku stanowiły kopie gry "Cyberpunk 2077".

Z końcem roku grupa miała dostęp łącznie do 727,7 mln zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy, o 227 mln zł więcej niż na koniec września 2020.

Należności handlowe na koniec roku wynosiły 1,206 mld zł i były o 830 proc. wyższe niż rok wcześniej. Za wzrost odpowiadały głównie należności wynikające z otrzymanych po dniu bilansowym raportów dotyczących sprzedaży "Cyberpunk 2077".

Przepływy operacyjny grupy w 2020 roku sięgnęły 711,7 mln zł, co oznacza ponad dwukrotny wzrost rok do roku.

Poniżej przedstawiamy wyniki grupy CD Projekt w czwartym kwartale i całym 2020 roku, ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów.

4Q2020 wyniki kons.* różnica rdr kdk YTD 2020 rdr
Przychody 1670,4 1934,8 -13,7% 683,1% 1498,5% 2138,9 310,8%
EBITDA 1213,3 1454,8 -16,6% 947,4% 3161,5% 1424,8 553,8%
EBIT 972,5 1253,6 -22,4% 838,8% 3312,2% 1157,1 541,6%
zysk netto j.d. 984,1 1149,0 -14,4% 803,8% 4105,6% 1154,3 557,8%
marża EBITDA 72,6% 77,2% -4,53 18,33 37,04 66,61% 24,75
marża EBIT 58,2% 66,9% -8,69 9,65 30,95 54,10% 19,46
marża netto 58,9% 61,4% -2,50 7,87 36,52 53,97% 20,26

* konsensus został zebrany przez publikacją przez spółkę szacunkowych przychodów i zysku netto za 2020 rok

(PAP Biznes), #CDR

kuc/ ana/

Zobacz także: CD Projekt SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: