Przejdź do treści

udostępnij:

BoomBit chce zmienić statut tak, aby w II poł. roku wypłacić dywidendę zaliczkową

BoomBit chce dostosować statut tak, by móc wypłacić dywidendę zaliczkową w drugiej połowie roku - poinformował w komunikacie prasowym wiceprezes Hannibal Soares. BoomBit koncentruje się na grach hyper-casual, które w 2020 r. odpowiadały za ok. 70 proc. przychodów grupy, oraz intensywnie rozwija publishing.

"Niestety, pomimo znaczącej poprawy wyników finansowych i dobrej pozycji gotówkowej na koniec 2020 roku, nie możemy wypłacić dywidendy ze względów formalnych. Zgodnie bowiem z KSH, w przypadku gdy nieodpisane nakłady na prace rozwojowe były wyższe niż zyski dostępne do podziału, nie można dokonać podziału tego zysku, a ten warunek na koniec 2020 roku nie był spełniony. Doceniając zaufanie naszych akcjonariuszy, chcielibyśmy wypłacić dywidendę i podczas najbliższego walnego zgromadzenia planujemy dostosować statut spółki tak, aby umożliwić wypłatę dywidendy zaliczkowej z tegorocznych zysków już w drugiej połowie bieżącego roku - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym wiceprezes, Hannibal Soares.

BoomBit w czwartym kwartale 2020 r. miał 34,3 mln zł przychodów (12,7 mln zł przed rokiem), 126 tys. zysku EBITDA (5,5 mln zł straty rok wcześniej) oraz 4,2 mln zł zysku netto (6,9 mln zł straty w czwartym kwartale 2019 r.).

W całym 2020 r. grupa wypracowała 140,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza prawie potrojenie poziomu wygenerowanych przychodów w porównaniu do 2019 roku. Zysk EBITDA wyniósł 22,3 mln zł, a zysk netto 14,6 mln zł.

Nakłady na user acquisition wyniosły w 2020 r. 68,8 mln zł. Gry hyper-casual odpowiadały za około 70 proc. całorocznych przychodów grupy.

"W 2020 roku, zgodnie z naszymi założeniami strategicznymi intensywnie rozwijaliśmy obszar gier hyper-casual, który poczynając od pierwszego kwartału ubiegłego roku, odpowiada za większość przychodów grupy" - powiedział prezes Marcin Olejarz.

"Naszym celem jest, aby w przyszłości, kolejnym ważnym strumieniem przychodów stał się dział Publishingu. (...) Wyodrębniliśmy tę zewnętrzną działalność wydawniczą do spółki BoomHits i wierzymy, że będzie ona stanowiła istotne źródło przychodów i wyników grupy BoomBit w kolejnych okresach" - dodał prezes.

W ubiegłym roku gry grupy BoomBit zostały pobrane ponad 200 mln razy, ponadto łączna liczba pobrań gier od początku historii spółki przekroczyła w 2020 roku 800 mln. Spółka oczekuje, że przekroczenie bariery 1 mld pobrań nastąpi jeszcze w tym roku.

(PAP Biznes), #BBT

doa/ osz/

Zobacz także: BoomBit SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: