Pepco rozważa ostrożną politykę dywidendową, stawia na rozwój organiczny (opis)
Pepco Group zamierza rozwijać się organicznie. Rozważa ustanowienie ostrożnej polityki dywidendowej - poinformowali przedstawiciele grupy podczas poniedziałkowej telekonferencji.
"Planujemy w odpowiednim czasie wprowadzić ostrożną, ale progresywną politykę dywidendową" - powiedział Nick Wharton, dyrektor finansowy Pepco Group.
Grupa Pepco ogłosiła w poniedziałek zamiar przeprowadzenia oferty publicznej i wejścia na GPW. IPO obejmie sprzedaż istniejących akcji przez obecnych akcjonariuszy.
Jak powiedzieli przedstawiciele grupy, spółka nie potrzebuje emitować nowych akcji. Będzie finansować rozwój ze środków własnych.
Grupa planuje inwestycje w dalszy rozwój sieci sklepów (ok. 300 sklepów Pepco i ok. 100 sklepów Dealz rocznie), w dystrybucję, IT.
Dyrektor finansowy poinformował, że rocznie CAPEX może wynieść ok. 250 mln euro.
Spółka nie ma obecnie w planach akwizycji.
"Uważamy, że możemy zrealizować cele organicznie. Jesteśmy jednak otwarci na fuzje i przejęcia, jeśli pojawią się możliwości, choć nie mamy żadnych konkretnych planów w tym zakresie" - powiedział Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group.
Pytany, czy spółka myśli o nowych formatach sklepów, odpowiedział, że na razie nie ma tego w planach, choć temat jest otwarty na przyszłość.
Grupa Pepco ocenia, że rozwój e-commerce nie jest strategicznym zagrożeniem dla jej sklepów ze względu na specyfikę klientów, którzy lubią robić zakupy często, za niewysokie kwoty.
Jednocześnie, jak powiedział Wharton, spółka będzie testować różne modele e-commerce (click&collect, dostawy do domu, marketplace).
"COVID-19 wpłynął na naszą działalność, ale po otwarciu sklepów odbijamy bardzo szybko" - powiedział Andy Bond.
Dodał, że długoterminowo grupa będzie beneficjentem zmiany nawyków konsumentów, którzy zwracają się ku kanałom dyskontowym, a kryzys wywołany COVID-19 powinien ten trend wzmocnić.
W roku finansowym 2020, kończącym się 30 września, przychody grupy wyniosły 3,5 mld euro (wzrost o 3 proc. rdr). Podstawowa EBITDA wyniosła 229 mln euro wobec 333 mln euro rok wcześniej. Na koniec roku finansowego 2020 spółka miała 400 mln euro gotówki.
Grupa Pepco posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, która według stanu na koniec marca liczyła 3.246 sklepów w 16 krajach. Grupa składa się z dwóch sieci detalicznych – Pepco i Poundland, która działa również na rynkach międzynarodowych pod marką Dealz. Sklepy grupy oferują ubrania, artykuły detaliczne, produkty pierwszej potrzeby, zabawki i produkty sezonowe. (PAP Biznes)
pel/gor/
