Grupa Pepco, która planuje ofertę publiczną i debiut na warszawskiej giełdzie, spodziewa się publikacji prospektu w pierwszej połowie maja - poinformowali przedstawiciele grupy podczas poniedziałkowej telekonferencji.
"Zakładamy, że prospekt będzie dostępny w pierwszej połowie maja" - powiedział Nick Wharton, dyrektor finansowy Pepco Group.
Grupa Pepco ogłosiła w poniedziałek zamiar przeprowadzenia oferty publicznej i wejścia na GPW. IPO obejmie sprzedaż istniejących akcji przez obecnych akcjonariuszy.
Steinhoff International Holdings podał, że planuje sprzedaż co najmniej 15 proc. akcji spółki.
Przedstawiciele Pepco nie chcieli komentować możliwej wyceny spółki, ani maksymalnego pakietu, jaki główny akcjonariusz może sprzedać w IPO.
Dyrektor generalny Pepco, Andy Bond, poinformował, że w przyszłości można się spodziewać sprzedaży przez Steinhoff kolejnych pakietów akcji grupy.
Jak wyjaśnił, zdecydowano się na IPO w Warszawie, a nie w Londynie, z powodu mocnej obecności Pepco na polskim rynku.
Oferta Pepco Group ma być skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych w Polsce oraz do wybranych inwestorów instytucjonalnych za granicą, w tym w Stanach Zjednoczonych. Do polskich inwestorów indywidualnych miałoby trafić do 5 proc. oferowanych akcji.
Grupa zaangażowała Goldman Sachs Bank Europe i J.P. Morgan jako globalnych koordynatorów i współprowadzących księgę popytu; Barclays Bank Irelend PLC, BM PKO BP i Santander Bank Polska jako współprowadzących księgę popytu; Pekao Investment Banking oraz Bank Polska Kasa Opieki - Biuro Maklerskie Pekao jako współzarządzających księgą popytu oraz ING Bank N.V. i Trigon Dom Maklerski jako współmenedżerów oferty.
Grupa Pepco, sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych w Europie, powstała w 2015 roku. Składa się z dwóch sieci detalicznych – Pepco i Poundland, która działa również na rynkach międzynarodowych pod marką Dealz. Grupa obecnie ma ponad 3.200 sklepów w 16 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii i w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce sieć liczy ponad 1 tys. sklepów.
Celem grupy jest osiągnięcie w ciągu 5-7 lat wyniku EBITDA na poziomie ponad 1 mld euro.(PAP Biznes)
pel/ gor/