Grupa LPP zakłada w 2021/22 wzrost powierzchni o 20 proc. rdr, dwucyfrowy wzrost sprzedaży (opis)
Grupa LPP zakłada, że w 2021/22 roku powierzchnia handlowa wzrośnie o 20 proc. rdr, a nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 1,1 mld zł - podała spółka w prezentacji. Grupa zakłada też dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i poprawę marży operacyjnej rdr. Celem jest dwucyfrowy wzrost sprzedaży online, do ponad 2,8 mld zł.
Jak podano w prezentacji, priorytetem dla grupy jest nadal bezpieczna sytuacja płynnościowa. W następnych latach spółka chce kontynuować dwucyfrowe wzrosty sprzedaży.
W roku 2020/21 sprzedaż grupy spadła o 14,9 proc. rdr, do 7,848 mld zł, ze względu na zamknięcie centrów handlowych w kilku miesiącach roku w większości krajów, w których znajdują się salony stacjonarne grupy.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w 2020/21 spadły o 38 proc.
Sprzedaż online wzrosła trzycyfrowo, do 2,23 mld zł.
Przychody ze sprzedaży internetowej w 2020/21 stanowiły 28,4 proc. sprzedaży grupy oraz 32 proc. przychodów Polski wobec odpowiednio 11,9 proc. i 13,4 proc. rok wcześniej. Około 49 proc. sprzedaży w kanale internetowym w 2020/21 wygenerowane było przez sprzedaż w Polsce.
"Na najbliższe lata pod kątem planów dalszego rozwoju grupy patrzymy optymistycznie. Oba kanały sprzedaży pozostają dla nas bardzo ważne, zarówno sklepy tradycyjne, jak i internetowe. Będziemy nadal otwierać nowe sklepy, jednak w różnym tempie w każdym z brandów. Szanse do dalszego rozwoju sieci sklepów stacjonarnych widzimy szczególnie na rynkach wschodnich: w Rosji i na Ukrainie, ale też w Rumunii. W tym roku planujemy wejście na kolejny nowy rynek: do Macedonii Północnej" - napisano w raporcie rocznym LPP.
W ubiegłym roku wydatki inwestycyjne związane z rozwojem sieci sprzedaży, sieci dystrybucji, biur i technologii wyniosły 824,8 mln zł.
Nakłady inwestycyjne w 2021/22 roku mają wynieść ok. 1,1 mld zł. Spółka podała, że planowane wydatki na sklepy to ok. 840 mln zł, na biura 50 mln zł, na obszar logistyki 150 mln zł, a 60 mln zł na obszar IT.
W przyszłym roku CAPEX grupy ma wynieść 900 mln zł.
Jak podano, powierzchnia handlowa ma wzrosnąć w 2021/22 roku o 20 proc. rdr, do 1.727 tys. m kw.
Na koniec 2021/22 roku salony marki Reserved mają być w 26 krajach.
Spółka podała, że w handlu tradycyjnym będzie rozwijać w tym roku głównie młodsze marki: Sinsay, Cropp i House. Sklepy będą otwierane nie tylko w galeriach handlowych, ale też w retail parkach i lokalizacjach przy ulicy, w mniejszych miejscowościach.
"Widzimy nasze szanse w udanych kolekcjach wszystkich marek, rozwoju produktów w ślad za oczekiwaniami klientów, dostosowywaniu się do ich nowego modelu zachowań oraz digitalizacji ukierunkowanej na wsparcie naszej omnichannelowej organizacji" - napisano w raporcie.
Na koniec 2020/21 roku sieć sklepów stacjonarnych obecna była w 25 krajach i liczyła 1.856 salonów o łącznej powierzchni 1.435,4 tys. m kw. Poza granicami Polski znajdowało się 990 sklepów (868,5 tys. m kw.). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z 2019/20 wzrosła o 16,6 proc.
(PAP Biznes), #LPP
pel/
