Zalando, modowa platforma internetowa, prognozuje na ten rok wzrost wartości sprzedanych produktów (GMV) o 31-36 proc. do 14-14,6 mld euro - podała spółka. Wcześniejsza prognoza zakładała wzrost GMV o 27-32 proc. do 13,6-14,1 mld euro.
Spółka spodziewa się, że przychody wzrosną o 26-31 proc. do 10,1-10,5 mld euro, a skorygowany EBIT wyniesie 400-475 mln euro. Poprzednio spółka prognozowała wzrost przychodów w tym roku o 24-29 proc. i skorygowany EBIT na poziomie 350-425 mln euro.
W pierwszym kwartale GMV wzrósł o 55,6 proc. do 3,2 mld euro, przychody wzrosły o 46,8 proc. rdr do 2,2 mld euro, a skorygowana marża EBIT wyniosła 4,2 proc.
Na koniec kwartału Zalando miało 41,8 miliona aktywnych użytkowników (wzrost o 30,9 proc. rdr). Liczba zamówień w I kwartale wzrosła o 51,1 proc. rdr do 56 mln.
Jak podano, firma zamierza rozszerzyć europejską sieć logistyczną o pięć nowych centrów dystrybucyjnych do 2023 roku. Centra w Rotterdamie i Madrycie zaczną funkcjonować w tym roku, a budowa trzech centrów: we Francji, Niemczech i Polsce ruszy w ciągu 12 miesięcy.
Zalando to europejska platforma e-commerce oferująca buty, odzież czy akcesoria. Działa na 17 rynkach, w tym w Polsce.
W 2020 roku platforma miała 38,7 mln aktywnych użytkowników (wzrost o 25 proc. rdr). Liczba zamówień wyniosła 185,5 mln. (PAP Biznes)
pel/ ana/