Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2021 roku 144,8 mln zł wobec 103,9 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 138,8 mln zł zysku netto.
EBIT wyniósł 187,8 mln zł wobec 143,6 mln zł przed rokiem i był 3,4 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 181,7 mln zł.
Wynik EBITDA grupy zwiększył się rok do roku o 27,7 proc. do 242,8 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 239,2 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 2,76 mld zł, co oznacza wzrost o 24,3 proc. rdr. Analitycy oczekiwali 2,78 mld zł.
Marża EBITDA wyniosła 8,8 proc., podczas gdy rok temu było to 8,6 proc.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kwartale 2021 r. 7,0 proc., po wzroście o 20,3 proc. w analogicznym okresie 2020 r.
W I kwartale 2021 r. Dino Polska uruchomiła 59 sklepów. Na koniec marca 2021 r. sieć Dino obejmowała 1532 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 597,1 tys. m kw. (+24,9 proc. rdr).
(PAP Biznes), #DNPpel/