Dino Polska miało w I kw. 144,8 mln zł zysku netto wobec konsensusu 138,8 mln zł zysku (opis)
Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w pierwszym kwartale 2021 roku 144,8 mln zł wobec 103,9 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 138,8 mln zł zysku netto.
EBIT wyniósł 187,8 mln zł wobec 143,6 mln zł przed rokiem i był 3,4 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 181,7 mln zł.
Wynik EBITDA grupy zwiększył się rok do roku o 27,7 proc. do 242,8 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 239,2 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 2,76 mld zł, co oznacza wzrost o 24,3 proc. rdr. Analitycy oczekiwali 2,78 mld zł.
Marża EBITDA wyniosła 8,8 proc., podczas gdy rok temu było to 8,6 proc.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kwartale 2021 r. 7,0 proc., po wzroście o 20,3 proc. w analogicznym okresie 2020 r.
Koszt własny sprzedaży wzrósł w I kwartale o 22,7 proc., do 2.056,3 mln zł. Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 29,8 proc., do 490,7 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 3,4 mln zł do 25,3 mln zł.
Spółka podała w raporcie, że świeże produkty odpowiadały za 38,7 proc. sprzedaży grupy w I kw. 2021 r.
Dług netto Grupy Dino wyniósł 1.178,2 mln zł na koniec marca 2021 r., co oznacza wzrost o 185,0 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2020 r. i wzrost o 199,9 mln zł w stosunku do 31 marca 2020 r.
Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł 1,08 x na koniec marca 2021 r. Rok wcześniej wskaźnik ten wynosił 1,25 x.
Grupa wypracowała w pierwszym kwartale środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 193,1 mln zł. W pierwszym kwartale 2020 r. przepływy te wynosiły 19,7 mln zł. Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej wyniosły -366,8 mln zł i wzrosły o 60,4 proc. rdr.
Spółka podała, że centrum dystrybucyjne w Sieroniowicach zostanie uruchomione w II kw. 2021 r., a otwarcie centrum dystrybucyjnego w Sierpcu jest planowane na drugą połowę 2021 r.
W I kwartale 2021 r. Dino Polska uruchomiła 59 sklepów. Na koniec marca 2021 r. sieć Dino obejmowała 1532 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 597,1 tys. m kw. (+24,9 proc. rdr).
(PAP Biznes), #DNPpel/
