Hydra Games poszerza współpracę z azjatyckim wydawcą Whisper Interactive
Hydra Games, warszawski producent i wydawca gier, autor bardzo ciepło przyjętego Don’t Be Afraid, podpisał kolejną umowę z Whisper Interactive, wydawcą specjalizującym się w promocji gier na rynkach azjatyckich. Rola partnera polskiego studia będzie polegać na zwiększaniu skuteczności kampanii marketingowej i promocyjnej tytułu The Last Show of Mr Chardish. Ponadto Whisper Interactive pełnić będzie usługi doradcze i zapewni wsparcie przy opracowywaniu nowych wersji językowych gier przeznaczonych na rynki azjatyckie. Wydawca zapłaci warszawskiej spółce 5000 dolarów gwarantowanych przychodów ze sprzedaży.
Według danych z portalu Statista przychody spółek z branży gamingowej w regionie Azji i Pacyfiku wyniosły w 2020 roku 84,3 miliardów dolarów, co odpowiada 48% globalnym przychodom producentów gier. W 2019 roku trzema największymi rynkami były Chiny, Japonia i Korea Południowa, które odpowiadały za znaczną większość całkowitych dochodów sektora. Znaczny potencjał drzemiący w tym regionie skłonił studio Hydra Games do poszerzenia współpracy z lokalnym wydawcą Whisper Games przy tytule The Last Show of Mr Chardish. Do tej pory azjatycki partner był odpowiedzialny za promowane na tych rynkach gry Don’t be Afraid. Działania marketingowe będą dotyczyć wersji na PC i konsole, a ich rozpoczęcie planowane jest na początek czerwca.
- Sposób i specyfika promocji na rynkach azjatyckich są zgoła odmienne od realiów znanych nam z Europy czy Stanów Zjednoczonych. Rozszerzenie zakresu współpracy z Whisper Games umożliwi nam prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej gry The Last Show of Mr Chardish na niezwykle obiecujących rynkach. Doświadczenie wydawcy i jego znajomość azjatyckiego rynku gier z pewnością przełoży się na zwiększenie rozpoznawalności tej oryginalnej produkcji – komentuje Kamil Kurkowski, prezes Hydra Games.
Warszawska spółka Hydra Games zdążyła wydać do tej pory 2 tytuły, które spotkały się z pozytywnym przyjęciem przez społeczność graczy. Don’t Be Afraid to przedstawiciel gatunku przygodowego z elementami horroru, w którym gracz wciela się w porwanego chłopca, którego głównym celem jest ucieczka przed psychopatą i przetrwanie. Drugim tytułem, który ukazał się do tej pory jest przygodówka z artystyczną oprawą graficzną The Last Show of Mr. Chardish. Obie produkcje mają zadebiutować w tym roku na konsolach nowej generacji.
- Zakres działań Whisper Interactive będzie obejmował wsparcie kampanii promocyjnych i marketingowych produkcji The Last Show of Mr Chardish poprzez współpracę z lokalnymi influencerami, którzy pozwolą nam dotrzeć do milionów potencjalnie zainteresowanych graczy. Dodatkowo, mająca zadebiutować na konsolach na przełomie czerwca i lipca przygodówka The Last Show of Mr Chardish zyska możliwość promocji w najpopularniejszych portalach społecznościowych i podczas eventów branżowych na rynkach takich jak Chiny, Tajlandia, Korea Południowa czy Japonia. Istotne będzie także wsparcie związane z przygotowaniem nowych wersji językowych. – dodaje Kamil Kurkowski.
Współpraca ma obejmować rynki takie jak: Chiny, Japonia, Korea Południowa, Tajlandia, Filipiny, Indonezja, Singapur czy Malezja. Umowa Hydra Games z Whisper Interactive zapewnia wydawcy istotny udział, choć mniejszy niż 50% zysków ze sprzedaży na rynkach przezeń obsługiwanych. Do tej pory warszawska spółka otrzymała 10 000 dolarów za podpisanie wcześniejszej umowy dotyczącej tytułu Don’t be Afraid. Należy dodać, że kwoty te stanowią minimalną gwarancja sprzedaży podana przez Whisper Interactive.
O spółce Hydra Games:
Założona w 2019 roku spółka Hydra Games skupia swoją działalność na sektorze gier z segmentu „Indie”. Produkcje autorstwa Spółki stawiają na poruszanie istotnych problemów społecznych i skupiają się nie tylko na rozgrywce, ale w dużej mierze także na aspekcie fabularnym. Studio kładzie również nacisk na poszukiwanie nisz na mocno konkurencyjnym rynku i kwestię dywersyfikacji poprzez zróżnicowanie gatunkowe swoich produkcji. Plany spółki zakładają wydawanie 3-5 gier każdego roku, w tym 2-3 z nich miałyby posiadać wyraźnie większy budżet. Wszystkie tytuły będą wydawane na PC, a także na innych platformach w późniejszym okresie. Wybrane gry autorstwa studia Hydra Games to „Don’t Be Afraid”, przygodówka z elementami horroru, która ukazała się w grudniu 2020 roku czy też znajdujący się obecnie w fazie produkcji „Bad Trip” będący symulatorem produkcji narkotyków. Jednocześnie spółka pracuje nad dwoma kolejnymi produkcjami o roboczych tytułach Artificial Intelligence” oraz „The Last Breath”. Spółka zamierza zadebiutować na rynku NewConnect do końca 2021 roku.
Źródło: Spółka
