Cyfrowy Polsat miał w I kw. 1.082,7 mln zł EBITDA wobec 1.067,7 mln zł konsensusu (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
12 maj 2021, 19:01

Cyfrowy Polsat miał w I kw. 1.082,7 mln zł EBITDA wobec 1.067,7 mln zł konsensusu (opis)

Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w pierwszym kwartale 2021 roku 1.082,7 mln zł i był o 1,4 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Wynik wzrósł o 5,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku.

Oczekiwania siedmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes co do zysku EBITDA grupy wahały się od 1,059 mld zł do 1,08 mld zł.

Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 2.987,4 mln zł i były o 0,7 proc. wyższe od konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła o 4,9 proc.

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowego Polsatu osiągnął 507 mln zł przychodów, o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Zysk EBITDA segmentu spadł o 1 proc. rok do roku, do 146 mln zł.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 389,6 mln zł i był o 22,4 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 318,4 mln zł.

Zysk wzrósł o 113,6 proc. rok do roku.

Koszty finansowe netto spadły rdr o 62,9 proc. do 57 mln zł. Spadek ten wynikał m.in. z niższych kosztów obsługi odsetek w następstwie obniżenia przez NBP w kwietniu i maju 2020 r. stóp procentowych łącznie o 90 punktów bazowych.

Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek wzrosły o kdk o 6,8 proc. do 353 mln zł.

Całkowity dług netto/EBITDA LTM w I kw. 2021 spadł do poziomu 2,78x.

Nakłady inwestycyjne grupy w I kw. 2021 roku wyniosły 374,2 mln zł, czyli 11,2 proc. przychodów.

Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w pierwszym kwartale 2,551 mld zł przychodów, o 4 proc. więcej niż przed rokiem oraz 937 mln zł EBITDA, 6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Łączna liczba usług świadczonych przez grupę zarówno w modelu kontraktowym, jak i przedpłaconym, wzrosła o 3,8 proc. w ujęciu rdr, osiągając poziom 18,094 mln. Wskaźnik odjeść klientów wyniósł 6,7 proc. wobec 6,5 proc. kwartał wcześniej.

Usługi abonamentowe spadły do 15,358 mln zł z 15,37 mln zł w czwartym kwartale, a średnie miesięczne przychody na klienta wzrosły do 90,5 zł z 89,9 zł zł kdk.

Baza kontraktowych usług płatnej telewizji spadła do 4,986 mln z 5,010 mln w poprzednim kwartale.

Liczba świadczonych abonamentowych usług komórkowych wzrosła do 8,552 mln z 8,535 mln w poprzednim kwartale, a usług internetowych spadła do 1,821 mln z 1,827 mln.

Łączna liczba klientów korzystających z ofert pakietowych osiągnęła poziom 2,08 mln wobec 2,07 mln na koniec 2020 roku.

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowego Polsatu osiągnął 507 mln zł przychodów, o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Zysk EBITDA segmentu spadł o 1 proc. rok do roku, do 146 mln zł.

Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat w I kw. 2021 wzrosły rdr o 3,4 proc. do poziomu 271 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował spadek o 1,3 proc. W efekcie udział spółki w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 29,5 proc.

Cyfrowy Polsat podtrzymał oczekiwania, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w 2021 roku będzie rósł w średnim jednocyfrowym tempie.

(PAP Biznes), #CPS

epo/ asa/

Zobacz także: Cyfrowy Polsat SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości