Mercator Medical nie obserwuje w II kwartale znaczących zmian rynkowych cen rękawic, ale spodziewa się spadku marży w dystrybucji w kolejnych kwartałach - poinformował Witold Kruszewski, członek zarządu ds. finansowych. Spółka zakłada, że ceny lateksu będą się obniżać w najbliższym czasie.
"Staramy się, żeby marża (w dystrybucji-PAP) była jak najwyższa, natomiast wpływ na nią ma czynnik niezależny od nas, czyli ceny rynkowe. Te ceny obecnie, w połowie drugiego kwartału, wyglądają dobrze. Różnica cen między kwartałami nie jest istotna, to spadek kilkuprocentowy, a w maju wręcz widać, że ten spadek został zahamowany, co wynika pewnie też z tego, że pojawia się popyt związany z otwarciem gospodarki. Można spodziewać się, że marża będzie spadać w kolejnych kwartałach - droższe produkty będą wchodziły do sprzedaży do momentu, aż nie zaczną do niej wchodzić produkty kupione tanio" - powiedział podczas wideokonferencji Witold Kruszewski, członek zarządu ds. finansowych.
Mercator, poza dystrybucją, zajmuje się także produkcją jednorazowych rękawic. Spółka spodziewa się obniżenia cen swoich produktów w segmencie produkcyjnym.
"Nie mamy jeszcze całego kwartału drugiego, ale myślę, że można spodziewać się jakiejś korekty jeśli chodzi o ceny producentów w II kwartale. Nie będzie to jednak duża zmiana. Jako dystrybutor staramy się negocjować ceny i udaje nam się to. Podobnie będzie to wyglądało w naszym segmencie produkcji i nieco będzie trzeba te ceny obniżyć. Trzeba jednak pamiętać, że około dwie trzecie naszej produkcji jest zakontraktowane po stałych cenach, co będzie stabilizowało ten spadek cen" - powiedział Kruszewski.
Jego zdaniem, w kolejnych kwartałach można spodziewać się obniżki cen lateksu w związku z rozwojem nowych mocy produkcyjnych.
Mercator Medical odnotował w I kw. 2021 roku ok. 286,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 20,6 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła w tym czasie 301,6 mln zł wobec 35,3 mln zł rok wcześniej, a zysk operacyjny wzrósł do 296,9 mln zł z 30,8 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Mercatora wyniosły w pierwszym kwartale 551,6 mln zł wobec 202,8 mln zł w pierwszym kwartale 2020 roku. Wyniki są zgodne z opublikowanymi wcześniej szacunkami.
Zarząd zapowiadał w połowie kwietnia, że poinformuje w najbliższych tygodniach o nowym segmencie działalności.
W środę Kruszewski poinformował, że spółka potrzebuje jeszcze czasu na dokończenie projektu, a informacja na ten temat nowego biznesu pojawi się "wkrótce".
"Nie chcemy podawać konkretnego terminu, ale jest to kwestia bardziej tygodni niż miesięcy" - powiedział członek zarządu Mercatora.
Spółka informowała wcześniej, że nowa działalność ma tworzyć synergiczną całość z obecnym biznesem, ale też otwierać nowe możliwości m.in. w zakresie innowacyjności i skalowalności.
Mercator Medical zajmuje się produkcją i dystrybucją jednorazowych rękawic medycznych, ochronnych i gospodarczych oraz opatrunków medycznych.
(PAP Biznes), #MRCsar/ ana/