Plantwear szykuje kolejne kroki w realizacji budowy hub’u e-commerce
Notowany na NewConnect wiodący internetowy sprzedawca drewnianych akcesoriów lifestylowych oraz spersonalizowanych prezentów Plantwear, kontynuuje rozwój obecnych i nowych marek. Spółka podsumowała wyniki za I kwartał 2021 r., wypracowując 2 343 tys. zł przychodów, w tym 2 253 tys. zł ze sprzedaży netto w porównaniu do 2 078 tys. zł w ubiegłym roku, z ponad 8% wzrostem r/r. Dzięki działaniom optymalizującym koszty pozyskania klienta, Plantwear odnotował 83 tys. zł zysku netto.
- Pierwszy kwartał tego roku upłynął pod znakiem rozwijania portfolio marek, a także poszerzania kanałów sprzedażowych. Zawarliśmy umowy z uznanymi markami odzieżowymi oraz jubilerskimi, teraz produkty Plantwear można znaleźć m.in. w sklepie internetowym Monnari czy W.KRUK. Aktualnie jesteśmy w trakcie rozmów z kolejnymi dużymi brandami w celu zawiązania współpracy i oferowania naszych produktów poprzez kanały sprzedażowe partnerów. Mam nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
W lutym br. spółka poinformowała o zawiązaniu współpracy z najstarszą polską firmą jubilerską oraz znaną marką odzieżową, co istotnie wpłynęło na zwiększenie dostępności produktów Plantwear i pozwoliło na dotarcie do nowych grup odbiorców. Marzec z kolei był miesiącem, w którym to spółka uruchomiła nową markę działającą pod nazwą Just Plants, prowadzącą sprzedaż online żywych roślin doniczkowych w designerskiej oprawie, a także rozpoczęła sprzedaż bestsellerowych produktów Giftbay na rynku rumuńskim, gdzie już wcześniej oferowane były produkty Plantwear.
- Aktywnie pracujemy nad każdą z naszych platform – optymalizujemy procesy sprzedażowe oraz ulepszamy efektywność kampanii promocyjnych, prowadzonych skalowalnie wraz z rosnącymi wynikami sprzedaży. Uważam, że działania te w kolejnych kwartałach bezpośrednio przełożą się na wzrost sprzedaży oraz na lepszą marżowość– zapowiada prezes Plantwear.
W minionym kwartale największy udział w przychodach Plantwear miała drewniana biżuteria oraz akcesoria, które wygenerowały ponad 1,3 mln zł przychodów, sprzedając się w liczbie prawie 27 tys. sztuk. Na drugim miejscu zalazły się drewniane zegarki, przynosząc spółce 0,6 mln zł przychodu. Dobry wynik odnotował również Giftbay – w wpływy z tytułu sprzedaży personalizowanych upominków wyniosły ponad blisko 0,3 mln zł.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników z I kwartału, był to dla nas intensywny czas przygotowań i realizacji pierwszych kroków z niedawno opublikowanej strategii. Mamy klarownie obraną ścieżkę rozwoju, z pewnością dalsza część tego roku dla spółki będzie niezwykle interesująca – podsumowuje Wiktor Pyrzyk.
Pod koniec kwartału spółka opublikowała plany rozwoju na dwa najbliższe lata. Plantwear wyznaczył ambitne cele dla poszczególnych marek, a także przedstawił swoje zamiary w obszarze realizacji nowych przedsięwzięć i rynku kapitałowego m.in. projekt Loxol, budowa struktury holdingowej, selektywne wprowadzanie na NewConnect najbardziej perspektywicznych spółek zależnych z Grupy czy też przeniesienie notowań na Rynek Główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie po osiągnięciu odpowiedniej kapitalizacji.
O Plantwear:
Plantwear to notowany na NewConnect polski producent i lider internetowej sprzedaży akcesoriów lifestylowych z drewna m.in. biżuterii, zegarków i okularów. Działająca od 2013 roku marka systematycznie zwiększa sprzedaż i rozwija portfolio produktowe. Spółka w swoich strukturach ma również markę Giftbay – platformę oferującą spersonalizowane prezenty oraz gadżety, a także JustPlants – sklep e-commerce z roślinami doniczkowymi w designerskiej oprawie. Poza działalnością biznesową, Plantwear koncentruje się na budowaniu relacji ze środowiskiem i społecznością, w której działa. Ekologiczna filozofia, objawiająca się w polityce zero-waste, korzystaniu z certyfikowanego drewna oraz misji posadzenia większej liczny drzew niż wykorzystuje w produkcji, sprawia, że wokół marki tworzy się zaangażowana społeczność.
Źródło: Spółka, #PNW