Bloober Team podsumowuje I kwartał 2021 roku
O 277%, do 5,8 mln. zł wzrósł zysk netto Bloober Team w pierwszym kwartale 2021 r. w porównaniu z poprzednim, rekordowym rokiem. Najnowsza gra studia - The Medium - okazała się największym sukcesem finansowym w historii spółki.
Pierwszy kwartał był rekordowy dla Bloober Team zarówno pod względem sprzedaży produktów, jak i stanu gotówki. Odniesione przez spółkę historyczne wyniki są związane z premierą dotychczas największej produkcji krakowskiego studio - The Medium. Fundusze przeznaczone na stworzenie i promocję okazały się być trafioną inwestycją - tytuł w niecałą dobę zwrócił koszty produkcji i marketingu. w USD. Gra zdobyła uznanie fanów gatunku, co potwierdzają opinie użytkowników - aż 89% ocen pozytywnych na portalu Steam (blisko 3800 recenzji), a wielu recenzentów twierdzi, że jest to tytuł przełomowy.
– Już teraz możemy potwierdzić, że The Medium odniosło sukces artystyczny, ale również i komercyjny. Prezentowane wyniki dotyczą zaledwie dwóch miesięcy od premiery - na ostateczne przychody wygenerowane przez tytuł należy zaczekać. Szczególnie, że jest to gra z długim ogonem sprzedażowym. Spółka zgodnie z zasadami będzie rozliczać przychody i koszty z produkcji związane z produkcją przez proporcjonalnie dłuższy okres. Pozwala nam to liczyć na rekordowy rok pod kątem zarówno wyników sprzedażowych, jak i stanu gotówki. Mamy ciekawe plany inwestycyjne, które powinny dać całej grupie przyspieszenie pewnych działań – komentuje prezes Bloober Team - Piotr Babieno.
Zespół pracuje obecnie nad dwoma projektami, których szczegóły nie są jeszcze publicznie znane. Pierwszy z nich, o kodowej nazwie ‘Black’, powstaje we współpracy z partnerem, z którym spółka nawiązała współpracę w 2019 roku. Drugi z nich natomiast to kolejna autorska gra spółki. Jej szczegóły jednak wciąż owiane są tajemnicą.
- Zgodnie z naszymi planami pragniemy, aby z każdą grą zwiększać skalę naszych produkcji. Przedsmakiem tego, co czeka naszą firmę w przyszłości jest umowa z globalnym wydawcą i światowym liderem branży. Zarówno pod kątem wartości całego kontraktu jak i samego projektu to jedno z największych przedsięwzięć polskiego rynku gier. “Black” będzie też pierwszym tytułem, który zdecydowanie bardziej opowiadać będzie historię przez akcję. Podczas kiedy The Medium było grą przełomu - pomiędzy dwoma sposobami narracji, nasza nowa produkcja będzie już całkowicie osadzona wśród gier typowo mainstreamowych. Na razie nie możemy zdradzić szczegółów dotyczących nadchodzących tytułów, ale pierwszych informacji związanych z naszymi grami można spodziewać się jeszcze w tym roku - kontynuuje Babieno - W czerwcu natomiast planujemy specjalną konferencję dla Akcjonariuszy - kończy.
W międzyczasie Bloober Team dąży do zwiększenia dostępności istniejących już tytułów na wszystkich najpopularniejszych urządzeniach - w ostatnich tygodniach spółka wydała Layers of Fear w wersji na gogle PSVR oraz ustaliła na 16 lipca datę premiery Observer: System Redux na Playstation 4 oraz Xbox One. Natomiast już w najbliższy czwartek - 20 maja zadebiutuje na rynku Layers of Fear 2 na platformę Nintendo Switch. Poprzednia część gry była dużym sukcesem.
O spółce Bloober Team:
Bloober Team S.A. to jeden z trzech najważniejszych (obok Capcom i Konami) światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Studio kładzie nacisk na tworzenie wyjątkowych i poruszających graczy produkcji. Najnowsza gra, The Medium, odniosła sukces biznesowy i artystyczny - w zaledwie 24 godziny pokryła koszty produkcji i marketingu,a ponadto została ciepło przyjęta przez graczy (88 proc. pozytywnych recenzji na Steam). Kolejnym projektem spółki jest tytuł o nazwie kodowej “Black”, którego data premiery nie została jeszcze ogłoszona.
Bloober Team jest notowany na NewConnect od 2011, jednak spółka niedawno ogłosiła chęć przeniesienia swoich notowań na rynek główny GPW. Debiut na dużym polskim parkiecie ma nastąpić w 2022 roku.
Źródło: Spółka, #BLO