Przejdź do treści

udostępnij:

Gra Medieval Dynasty zajęła trzecie miejsce na podium w tegorocznej edycji Indie Celebration 2021

Medieval Dynasty, jedna z najlepszych polskich premier 2020 r., zajęła trzecie miejsce na podium w tegorocznej edycji Indie Celebration 2021. W konkursie wzięło udział 250 tytułów nadesłanych z 50 krajów. Za organizację wydarzenia odpowiada Digital Dragons wspólnie z DevGAMM oraz Reboot – Adria Games Initiative.

Render Cube osiąga kolejny sukces ze swoją produkcją Medieval Dynasty, której premiera we wczesnym dostępie odbyła się 17 września 2020 r., a tytuł w ciągu pół roku sprzedał się w nakładzie 500 tys. egzemplarzy. W finale Indie Celebration 2021, które promuje najlepszych twórców gier Indie, międzynarodowe jury złożone z przedstawicieli branży gier oraz partnerskich konferencji, wyłoniło zwycięskie trzy tytuły. Pośród nich, znalazło się Medieval Dynasty.

- Niezmiernie miło jest mi poinformować, że nasz wiodący tytuł Medieval Dynasty, który wciąż znajduje się jeszcze przed swoją finalną premierą, został wyróżniony w międzynarodowym konkursie poświęconym deweloperom gier Indie. Nasze odważne podejście do tej produkcji i stworzenie unikatowej hybrydy gatunkowej czerpiącej z gier typu survival, RPG, symulacji, buildera i strategii, przełożyło się na sukces komercyjny oraz jest doceniane przez ekspertów branży na całym świecie – komentuje Damian Szymański, Prezes Zarządu Render Cube S.A.

Premiera pełnej wersji Medieval Dynasty jest zaplanowana na 2021 rok, obecnie tytuł jest rozwijany zgodnie z zaprezentowaną graczom road mapą. Pod koniec kwietnia gra została wzbogacona m.in. o nowe surowce, narzędzia, budynki, a także dodane zostały kolejne ścieżki językowe, dzięki czemu gra jest już dostępna w aż 17 wersjach.

- Praca nad każdą z aktualizacji dostarcza nam ogromnej dozy satysfakcji. Kiedy widzimy z jak pozytywnym odbiorem spotykają się udostępnione przez nas nowości, wiemy, że decyzja o premierze w formule wczesnego dostępu była słuszną decyzją. Razem z naszymi graczami rozwijamy produkt w ten sposób aby odpowiedzieć na ich potrzeby, dzięki temu pełna wersja Medieval Dynasty będzie rozbudowaną i dopracowaną grą w której z powodzeniem można spędzić kilkadziesiąt, a nawet setki godzin. Premiera odbędzie się jeszcze w tym roku – mówi Damian Szymański.

Historia studia Render Cube sięga 2012 r., w początkowym okresie działalność spółki polegała na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych przez takie firmy jak CD Projekt, Techland, Creepy Jar czy Platige Image. Z czasem Render Cube zaczęło tworzyć własne produkcje, a studio liczy obecnie 16 doświadczonych deweloperów, którzy pracowali wcześniej nad tytułami z pierwszych miejsc platformy Steam.

W marcu Render Cube ogłosił podjęcie współpracy ze spółkami z Grupy Kapitałowej INC, które mają wesprzeć studio w jego wprowadzeniu na platformę NewConnect. Render Cube w 2020 r. osiągnął około 6 mln zł zysku netto. Gra Medieval Dynasty przez pierwszy tydzień sprzedaży po premierze we wczesnym dostępnie, nie schodziła z TOP10 platformy Steam, a peak grających jednocześnie wyniósł ponad 18,5 tysięcy.

- Prace związane z debiutem giełdowym posuwają się do przodu, niedługo nasz partner INC poinformuje o szczegółach. Moment w którym zaczęliśmy rozważać plany giełdowe nie był przypadkowy, udowodniliśmy najpierw swoje kompetencje produkcją Medieval Dynasty. Mamy od wielu lat niezmienny skład zespołu, który posiada doświadczenie przy pracy nad najlepszymi grami z polskiego gamedevu i duży potencjał tkwiący w zaplanowanej na ten rok premierze naszego wiodącego tytułu. Już teraz udostępniamy go na około 10 platformach i nawet do 1/5 sprzedaży potrafi być generowane poza Steam. W planach jest także wykonanie portu na konsole i wersja na gogle VR, w jej realizacji wspierać nas będzie Spectral Games, spółka zależna Incuvo, przygotowującego Green Hell VR – dodaje Damian Szymański.

O spółce Render Cube:

Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r., zatrudniające 16 osób. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracami z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach Spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC.

Największym tytułem studia jest Medieval Dynasty, unikatowa produkcja, która zadebiutowała w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku, łącząc w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, RPG i strategie. Przez pierwszy tydzień sprzedaży, gra nie schodziła z TOP10 platformy Steam, a zebrana ilość ocen wynosi obecnie 14 tys., dając łączną ocenę na poziomie 91% pozytywnych komentarzy. Do tej pory gra sprzedała się w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy. Render Cube planuje zadebiutować na rynku NewConnect w II połowie 2021 roku.

Źródło: Spółka

udostępnij: