Przejdź do treści

udostępnij:

SFD opublikował raport za 1 kwartał 2021 roku

W dniu 17 maja 2021 r. SFD opublikował raport za 1 kwartał 2021r. Przychody wyniosły 64,7 mln zł, o 43% więcej w porównaniu do 1 kwartału ubiegłego roku. EBITDA wzrosła do 7,5 mln zł, a zysk netto do 5,4 mln zł. Rentowność Spółki rośnie na wszystkich poziomach rachunku wyników dzięki rozwojowi marek własnych i sprawdzonej logistyce. W ciągu roku od ogłoszenia pierwszego lock-downu w Polsce SFD S.A. ugruntowała pozycję w sprzedaży przez Internet i poszerzyła ofertę produktów.

Wyniki osiągnięte w 1 kwartale tego roku to wynik naszej ciężkiej pracy w ostatnich 12 miesiącach. Rok temu mieliśmy dobre podstawy do wyskalowania sprzedaży przez Internet dzięki naszym platformom e-commerce z produktami dla osób aktywnych fizycznie i dbających o zdrowie i oferty opartej na markach własnych oraz wybranych produktach od sprawdzonych dostawców. Wykorzystaliśmy ten czas i dzisiaj nasza firma w ciągu jednego kwartału wprowadziła do oferty 24 nowe produkty, zwiększyła wolumen sprzedaży internetowej do poziomu rekordowego w naszej historii i wciąż otwieramy nowe sklepy stacjonarne, które odnoszą sukces. Naszym strategicznym osiągnięciem są marki własne, które potrafimy rozwijać i które jednocześnie przekładają się na wysoką rentowność Spółki. – skomentował Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD S.A. – Wyniki sprzedażowe Spółki w kwietniu pokazują, że nasza strategia się sprawdza i w porównaniu do bardzo dobrego kwietnia zeszłego roku, osiągnęliśmy 29% wzrost sprzedaży rok do roku.

Sprzedaż Spółki oparta jest na ofercie marek własnych oraz sprawdzonych producentów, która została wypracowana w poprzednich latach i wciąż jest rozwijana. Spółka nie tylko oferuje odżywki dla osób intensywnie uprawiających sport, ale także z powodzeniem rozwija ofertę żywności dietetycznej, przede wszystkim słodyczy o obniżonej wartości kalorycznej, a także suplementów przeznaczonych do sprzedaży w aptekach. Know-how Spółki przekłada się na poziom i rentowność wyników finansowych. Przy wzroście sprzedaży o 42,7% do 64,7 mln zł, wynik na sprzedaży brutto wzrósł o 82,8% do 7 mln zł, EBITDA do 7,4 mln zł (+81,1% 1kw’21/1kw’21), a zysk netto wyniósł prawie 5,4 mln zł i wzrósł o 95% w porównaniu do 1 kwartału 2020r. Spółka powiększyła magazyn logistyczny do ponad 7 tys m kw i osiągnęła możliwość wysyłania ponad 100 tys. przesyłek miesięcznie. Jednocześnie w 1 kwartale 2021 otwartych zostało w Polsce 7 nowych sklepów franczyzowych i rozpoczęto sprzedaż eksportową na 5 nowych rynnach zagranicznych: w Szwecji, Wietnamie, Stanach Zjednoczonych oraz Libii. Spółka mocno rozwija też sprzedaż w segmencie aptecznym w Polsce. Wszystkie działania podejmowane przez Spółkę przekładają się nie tylko na wzrost wolumenu sprzedaży, ale także na wzrost rentowności, która na poziomie EBITDA wyniosła 11,6% (+2,3 ppt 1kw/1kw), a na poziomie zysku netto 8,3% ( +2,2 ppt 1kw/1kw).

O spółce SFD:

Spółka posiada największy w Polsce sklep internetowy z suplementami i odżywkami, 11 stacjonarnych sklepów własnych, 66 sklepów franczyzowych oraz jest właścicielem takich marek jak ALLNUTRITION czy SFD NUTRITION. SFD współpracuje z partnerami polskimi i zagranicznymi w zakresie dostaw, produkcji odżywek i suplementów diety, żywności dietetycznej oraz akcesoriów sportowych. Spółka ma 8 000 produktów w swojej ofercie. Dostawcami Spółki jest ponad 100 wyselekcjonowanych producentów z całego świata. Spółka zaopatruje się bezpośrednio u producentów i importerów tych towarów. SFD S.A. współpracuje także z producentami odżywek, suplementów diety i akcesoriów sportowych zlecając produkcję ok. 40 wyspecjalizowanym w danych produktach podwykonawcom. SFD S.A. posiada własne zaplecze magazynowo-handlowe. Sprzedaż produktów prowadzona jest przez portale internetowe. Jednocześnie spółka rozwija sieć sklepów własnych i sklepy franczyzowe.

Źródło: Spółka, #SFD

udostępnij: