Przychody Alumetalu w '21 mogą przekroczyć 2 mld zł, a wolumen sprzedaży w II kw. 60 tys. ton (opis)
Przychody Alumetalu ze sprzedaży mogą przekroczyć w 2021 r. 2 mld zł - poinformowali przedstawiciele spółki podczas wtorkowej wideokonferencji. Wolumen sprzedaży w drugim kwartale powinien wynieść ponad 60 tys. ton.
"W drugim kwartale nie spodziewamy się obniżenia wolumenów, to ciągle powinno być powyżej 60 tys. ton. (...) Druga połowa roku jest sezonowo słabsza z uwagi na przestoje wakacyjne i okres świąteczny w grudniu, co jednak ważne - już w tym roku zbliżymy się do celu strategicznego na rok 2022 r., czyli 250 tys. ton" - powiedziała prezes Agnieszka Drzyżdżyk.
"Zakładając obecne wolumeny i trendy cenowe oczekujemy, że przychody ze sprzedaży w tym roku mogą przekroczyć 2 mld zł. (...) Kolejne kwartały, jak przewidujemy, także powinny być dobre w zakresie wolumenów, jak i wyników finansowych" - dodała prezes.
Po trzech miesiącach 2021 r. przychody wyniosły 514 mln zł (wzrost o 60 proc. rdr). Wolumen sprzedaży wyniósł 63 tys. ton, czyli był o 28 proc. wyższy w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
W 2020 r. grupa odnotowała 23 proc. spadek przychodów ze sprzedaży - do 1.062 mln zł. Wolumen sprzedaży wyniósł ok. 157 tys. ton.
Alumetal podawał wcześniej, że chce w 2021 r. przekroczyć wolumen 200 tys. ton. Planowana sprzedaż, zgodnie ze strategią grupy, zakłada 250 tys. ton w 2022 r. Obecne moce produkcyjne zakładów produkcyjnych Alumetalu to około 270 tys. ton rocznie.
Wydatki inwestycyjne w pierwszym kwartale 2021 r. wyniosły 14,2 mln zł, w porównaniu do 15,5 mln zł przed rokiem i 9,2 mln zł w czwartym kwartale 2020 r.
Zarząd po trzech miesiącach tego roku szacuje, że udział Alumetalu w europejskim rynku wtórnych odlewniczych stopów aluminiowych jest na poziomie ponad 8 proc. Celem jest osiągnięcie 9-10 proc.
Zarząd w kolejnych kwartałach spodziewa się dalszych wzrostów i obserwuje zmianę struktury sprzedaży samochodów, szczególnie osobowych.
"Na przestrzeni ostatnich dwóch lat odnotowaliśmy aż czterokrotny wzrost udziału samochodów z napędem alternatywnym w strukturze sprzedaży" - powiedziała prezes.
Przedstawiciele zarządu oceniają, że Alumetal jest beneficjentem zmian w przemyśle motoryzacyjnym i rosnącej sprzedaży samochodów hybrydowych i elektrycznych, a grupa od kilku lat pracuje nad projektami dla zastosowań do takich samochodów.
"Od 2017 r. bierzemy udział w projektach, które związane są z zastosowaniem wtórnych odlewniczych stopów dla aplikacji do samochodów o napędzie hybrydowym i elektrycznym - tam ciągle jest mnóstwo komponentów aluminiowych. Zastanawialiśmy się, czy komponenty aluminiowe nie zostaną wypchnięte przez typowe stopy na bazie aluminium pierwotnego, ale to się nie dzieje. Nawet odwrotnie - widzimy trend zastępowania tych aplikacji aktualnie opierających się na stopach typowo pierwotnych stopami o dużej zawartości surowców złomowych" - powiedziała Drzyżdżyk.
Dodała, że zarząd widzi w tym zakresie raczej więcej szans niż zagrożeń.
Alumetal jest producentem wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych.
(PAP Biznes), #AMLdoa/ ana/ mfm/
