Auto Partner chce rosnąć organicznie, ale nie wyklucza małych akwizycji; w '22 dywidenda może wzrosnąć (wywiad)
Auto Partner chce nadal rosnąć przede wszystkim w sposób organiczny, ale nie wyklucza małych przejęć - poinformował w wywiadzie dla PAP Biznes wiceprezes spółki Piotr Janta. Dodał, że przy utrzymaniu dobrej sytuacji do końca 2021 roku, w 2022 roku zarząd rozważy wypłatę wyższej dywidendy.
"Tak jak dotychczas koncentrujemy się na rozwoju organicznym, bo rośniemy w zadawalającym tempie. Nie wykluczmy ewentualnych małych przejęć, jak zawsze monitorujemy rynek, ale nie rozglądamy się aktywnie" - powiedział wiceprezes.
W pierwszym kwartale 2021 roku sprzedaż grupy Auto Partner wzrosła o 28 proc. do 475,7 mln zł, a zysk netto zwiększył się o 198 proc. do 37,8 mln zł. Rentowność netto skoczyła do 7,94 proc. z 3,42 proc. przed rokiem.
W połowie marca członek zarządu Inter Cars Piotr Zamora poinformował PAP Biznes, że przewidując dalszą poprawę rentowności i generowanie gotówki, grupa nie wyklucza wykorzystania nadwyżek na akwizycje.
Dotychczasowa strategia obu dystrybutorów części samochodowych zakładała przede wszystkim wzrost organiczny.
Janta zapowiedział w środę, że w perspektywie roku, dwóch można spodziewać się większego niż dotychczas poszerzenia oferty Auto Partnera o opony. Grupa sprzedaje już te produkty, ale w niewielkiej skali.
Auto Partner ma obecnie 98 filii w Polsce. Około 45 proc. sprzedaży trafia na 28 zagranicznych rynków.
W połowie marca zarząd Auto Partnera zarekomendował wypłatę 0,1 zł dywidendy na akcję z zysku za 2020 rok. Łącznie do akcjonariuszy miałoby trafić 13,06 mln zł z ubiegłorocznego zysku.
"Podtrzymujemy politykę dywidendową. Jeśli sytuacja do końca roku pozostanie dobra, to w przyszłym roku zarząd będzie rozważał większe środki na wypłatę dywidendy" - zapowiedział Janta.
Z zysku za 2019 rok Auto Partner nie wypłacił dywidendy ze względu na niepewność związaną z pandemią.
Ewa Pogodzińska
(PAP Biznes), #APR
epo/ ana/
