Grupa CCC miała 988,9 mln zł straty netto z działalności kontynuowanej w roku 2020/2021 (opis)
CCC odnotowało w roku obrotowym 2020/2021 stratę netto z działalności kontynuowanej na poziomie 988,9 mln zł. Przed rokiem grupa miała 19,8 mln zł zysku netto - podała spółka w raporcie rocznym. Przychody grupy wyniosły w tym czasie 5.638,6 mln zł wobec 5.780,2 mln zł przed rokiem.
Miniony rok obrotowy CCC trwał 13 miesięcy - od 1 stycznia 2020 roku do 31 stycznia 2021 roku. Strata operacyjna w tym czasie wyniosła 626,7 mln zł wobec 150,5 mln zł zysku rok wcześniej.
Strata netto z działalności zaniechanej ukształtowała się na poziomie 291,4 mln zł wobec 138,8 mln zł rok wcześniej. Łączna skonsolidowana strata grupy w minionym roku wyniosła 1.280,3 mln zł wobec 119 mln zł straty rok wcześniej. Wpływ na wyniki grupy miała pandemia COVID-19, a także zawiązanie rezerw i odpisów.
"Pomimo tak niesprzyjających okoliczności, w roku 2020/21 przychody Grupy CCC wyniosły przeszło 5,6 mld zł, a więc znalazły się na poziomie zbliżonym rok do roku. Poza negatywnym wpływem pandemii koronawirusa, istotnym czynnikiem determinującym wyniki grupy było zawiązanie istotnych rezerw i odpisów związanych z restrukturyzacją działalności stacjonarnej, zwłaszcza w regionie Europy Zachodniej. Zarząd zdecydował o rezygnacji z rozwoju sieci sklepów w krajach DACH, aby pełnię uwagi poświęcić ekspansji w kluczowym dla grupy regionie CEE oraz w segmencie e-commerce" - poinformował w liście do akcjonariuszy Marcin Czyczerski, prezes CCC.
"Dokonane odpisy były rezultatem m.in. zreklasyfikowania szwajcarskiej spółki zależnej Karl Voegele do działalności zaniechanej oraz rozpoczęcia procedury sprzedaży tego aktywa. Ponadto, wyniki grupy obciążone zostały odpisami na nierentownych sklepach, czy rezerwami wynikającymi z zamknięcia aktywności związanej ze sponsoringiem sportowym" - dodał.
Jak wskazał, ujęte w wynikach 2020 roku rezerwy i odpisy miały charakter jednorazowy i były wynikiem prac ukierunkowanych na poprawę przyszłej rentowności grupy.
CCC podało, że 48 proc. jej sprzedaży w minionym roku stanowiła sprzedaż e-commerce, która wzrosła rdr o 71 proc. Głównym napędem tej części sprzedażowej jest eobuwie. pl, którego sprzedaż w roku obrotowym 2020/21 wyniosła 2,4 mld zł (+54 proc. rdr), przy marży EBITDA na poziomie 8 proc. Jak podano, marka zwiększa udział na nowych rynkach (głównie w Europie Południowej) i rozwija platformę z modą premium – Modivo, która obecnie jest dostępna w 13 krajach.
"Tempo wzrostu kanałów online w dużym stopniu jest determinowane przez rozwój zaplecza logistycznego. Mając to na uwadze, już w ub.r. uruchomiliśmy nowe centrum dystrybucyjne w Zielonej Górze, a obecnie finalizujemy jego dalszą rozbudowę. Intensywnie pracujemy także nad uruchomieniem magazynu w Bukareszcie. W tym roku również jesteśmy pewni fenomenalnych rezultatów" - poinformował Marcin Grzymkowski, prezes eobuwie. pl i Modivo.
Spółka wskazała, że rośnie też znaczenie pozostałych kanałów e-commerce grupy (CCC. eu, DeeZee, Gino Rossi), które w roku obrotowym 2020/21 odpowiadały za 17 proc. sprzedaży online w porównaniu do 6 proc. w tym samym okresie rok wcześniej.
(PAP Biznes), #CCCsar/ mfm/
