Pepco Group N.V., publiczna spółka akcyjna (naamloze vennootschap) (“Spółka”, a wraz z jej skonsolidowanymi podmiotami zależnymi “Pepco Group” lub “Grupa”) ogłasza przydział akcji w ramach pierwszej oferty publicznej w związku z planowanym Dopuszczeniem akcji do obrotu na rynku regulowanym (podstawowym) Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. („GPW”).
- Inwestorom indywidualnym przydzielono 2.500.000 Akcji. Inwestorom instytucjonalnym przydzielono 89.946.602 Akcji (w tym w ramach Opcji Dodatkowego Przydziału) zgodnie z informacją opublikowaną w dniu 14 maja 2021 r.
- Średnia redukcja zapisów złożonych przez inwestorów indywidualnych wyniosła około 88%.
- Rejestracja Akcji na rachunkach inwestorów indywidualnych zaplanowana jest na dzień 21 maja 2021 r., a rejestracja na rachunkach inwestorów instytucjonalnych spodziewana jest 25 maja 2021 r.
- Przewidywany dzień rozpoczęcia notowań i obrotu Akcjami na GPW to 26 maja 2021 r. (Dzień Rozpoczęcia Notowań).
Informacje na temat Oferty
W ramach Oferty oferowanych było 92.446.602 Akcji istniejących sprzedawanych przez akcjonariuszy sprzedających. Spółka nie wyemitowała żadnych nowych Akcji w ramach Oferty i Dopuszczenia. Ostateczna cena akcji oferowanych w pierwszej ofercie publicznej wyniosła 40 zł za Akcję. Biorąc pod uwagę cenę Akcji oferowanych w Ofercie, szacowana kapitalizacja Spółki (ang. market capitalisation) wyniesie 23 mld zł (5 mld euro). Niezwłocznie po Dopuszczeniu, w wolnym obrocie znajdą się Akcje reprezentujące 20,1% kapitału zakładowego Spółki, o rynkowej wartości około 1 mld euro.
Spółka, Pepco Holdco Limited i wybrane podmioty finansujące, z którymi główny akcjonariusz Grupy zawarł umowy dotyczące finansowania i które nabyły akcje w Ofercie zobowiązały się do nieemitowania lub niesprzedawania kolejnych Akcji (ang. lock-up) przez okres 180 dni od Dnia Rozpoczęcia Notowań Spółki na GPW. Ograniczenia związane ze sprzedażą akcji podlegają pewnym zwyczajowym wyjątkom i można je uchylić jedynie za uprzednią pisemną zgodą Globalnych Współkoordynatorów Oferty.
Goldman Sachs Bank Europe SE i J.P. Morgan A.G. pełnią funkcję Globalnych Współkoordynatorów oraz Współprowadzących Księgę Popytu („Globalni Współkoordynatorzy”). Barclays Bank Ireland PLC, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Oddział – Biuro Maklerskie w Warszawie i Santander Bank Polska S.A. – Santander Biuro Maklerskie pełnią funkcję współprowadzących księgę popytu („Współprowadzący Księgę Popytu” i wraz z Globalnymi Współkoordynatorami „Gwarantujący”). Pekao Investment Banking S.A. i Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna – Biuro Maklerskie Pekao są współzarządzającymi księgą popytu w Ofercie. ING Bank N.V. i Trigon Dom Maklerski S.A. występują jako współmenedżerowie Oferty. The Deal Team wystąpił jako koordynator transakcyjny czynności związanych z Ofertą.
O Pepco Group:
Pepco Group posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami PEPCO, Dealz oraz Poundland, obejmującą 3246 sklepów znajdujących się w 16 krajach (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.). Sklepy Grupy oferują odzież, produkty wyposażenia dla domu ogólnego zastosowania, w tym zabawki i produkty sezonowe, a także produkty szybko zbywalne (FMCG, ang. fast moving consumer goods) w konkurencyjnych cenach. W skład Grupy Pepco wchodzi również przedsiębiorstwo PGS zajmujące się zaopatrzeniem sklepów Grupy w towary.
W roku obrotowym zakończonym 30 września 2020 r., przychody Pepco Group wzrosły do 3,5 mld euro. Ambicją Grupy, jako wiodącej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych w Europie, jest osiągnięcie wyniku EBITDA* przekraczającego 1 miliard euro w ciągu 5-7 lat, poprzez dalsze wzmocnienie wiodącej pozycji na rynku i planowane ponad trzykrotne zwiększenie liczby sklepów.
Grupa zaspokaja potrzeby swojej podstawowej grupy klientów, którymi są dbające o portfel rodziny, poprzez dwie silne linie biznesowe działające w dwóch odrębnych segmentach operacyjnych:
- Segmencie oferującym produkty w zróżnicowanych cenach, z wiodącym udziałem odzieży dla całej rodziny (ze szczególnym naciskiem na odzież dziecięcą), produkty wyposażenia wnętrz, zabawki i produkty sezonowe za pośrednictwem sklepów prowadzonych pod marką PEPCO, tworzących wiodącą sieć w Europie Środkowo-Wschodniej. Na koniec marca 2021 r. sieć obejmowała 2.229 sklepów w 13 krajach Europy Środkowo-Wschodniej i we Włoszech, a w kwietniu 2021 otworzyła swój pierwszy sklep w Hiszpanii.
- Segmencie oferującym produkty o ujednoliconych poziomach cenowych (ang. a price-anchored segment) działającym za pośrednictwem sklepów prowadzonych pod markami Poundland i Dealz. W sklepach sprzedawane są produkty szybko zbywalne (FMCG), produkty ogólnego przeznaczenia, produkty sezonowe i odzież. Poundland prowadzi działalność w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej od 1990 r. i według stanu na dzień 31 marca 2021 r. posiada tam 818 sklepów. Dealz został założony w 2011 r. w ramach międzynarodowej ekspansji Poundland i na dzień 31 marca 2021 r. prowadził 199 sklepów w Republice Irlandii, Hiszpanii i Polsce. Większe sklepy Poundland oferują produkty szybko zbywalne (FMCG), ubrania i produkty ogólnego przeznaczenia, a sklepy Dealz i mniejsze sklepy Poundland oferują artykuły szybko zbywalne (FMCG) oraz produkty ogólnego przeznaczenia.
W okresie ostatnich trzech lat obrotowych, do 30 września 2020 r., Grupa Pepco otwierała ponad 300 sklepów rocznie. Biorąc pod uwagę sukces Dealz w Polsce i Hiszpanii, począwszy od roku obrotowego 2021 celem Grupy jest otwierać co najmniej 70 sklepów tej marki rocznie. Grupa ma jasną, charakteryzującą się niskim poziomem ryzyka strategię ekspansji sieci sklepów i zamierza w średnim terminie jeszcze ją przyspieszyć, zarówno na rynkach, na których jest już obecna, jak i w nowych regionach. Sukces, jaki przyniosło wejście na rynki Włoch i Serbii potwierdza, że model działalności przyjęty przez Grupę jest właściwy.
* Podstawowa EBITDA obliczana jest bez uwzględniania zmian wynikających z MSSF 16.
Źródło: Spółka