Przejdź do treści

udostępnij:

Akardo zrealizowało wszystkie cele pierwszej emisji crowdfundingowej

Akardo SA – e-commerce z rzemieślniczym obuwiem – właśnie uruchomił nową, męską markę premium – Haka Shoes, która jest dostępna w Polsce i całej UE. Spółka tym samym zrealizowała wszystkie cele zeszłorocznej emisji crowdfundingowej, w której pozyskała 1 mln zł. Jeszcze w tym roku obuwie pod marką Akardo będzie dostępne w sprzedaży online w Czechach i na Słowacji. Spółka prowadzi aktualnie drugą kampanię crowdfundingową, w której chce pozyskać 1,68 mln zł na dalszy rozwój działalności.

Męska kolekcja obuwia premium – Haka Shoes

Spółka zaprojektowała 8 modeli klasycznych butów, szytych rzadko spotykaną w Polsce, metodą blake. Została przygotowana pełna identyfikacja wizualna marki. Sklep internetowy został uruchomiony w II kwartale br. Haka Shoes w bieżącym kwartale produkuje buty dopiero po złożeniu zamówienia. Od przełomu III i IV kwartału br. zmieni model sprzedaży na standardową wysyłkę gotowego obuwia z magazynu. Marka obecnie dostępna jest na terenie całej UE, a docelowo będzie działać globalnie.

Oferta Haka Shoes

HAKA Shoes powstało z poszanowania do tradycji, lokalnego rękodzieła oraz pasji do butów. Nasze buty tworzymy w samym sercu obuwniczego rzemiosła – w zakładach szewskich prowadzonych od pokoleń przez mistrzów w swoim fachu. Teraz nasze unikatowe produkty są dostępne nie tylko dla wymagających klientów z Polski, ale całej Unii Europejskiej. Mamy ambitne plany rozwoju działalności eksportowej. Zakładamy, że docelowo Haka Shoes będzie dostępne globalnie, natomiast jeszcze w tym roku planujemy uruchomienie sprzedaży online w Czechach i na Słowacji naszego obuwia pod marką Akardo – mówi Adam Kubarski, prezes Akardo SA.

Trwa druga kampania crowdfundingowa Akardo SA – cele emisyjne

Ekspansja zagraniczna wraz ze zmianą platformy e-commerce dla sklepu internetowego wraz z dostosowaniem modelu biznesowego do sprzedaży eksportowej – dodatkowi pracownicy, tłumaczenia, sposoby płatności, logistyka, wdrożenie wersji sklepu dla domen akardo.cz i akardo.sk. Ponadto działania marketingowe – budowa od podstaw wewnętrznego działu marketingu, który będzie pracował nad zwiększaniem świadomości oraz sprzedaży obu marek. Poszerzenie asortymentu – wzrost liczby modeli oraz nawiązanie współpracy z kolejnymi zakładami szewskimi. Zwiększenie środków obrotowych i dalsze zatowarowanie magazynu.

kampania crowdfundingowa

Rozwój sprzedaży

Akardo SA – to platforma e-commerce, która nieprzerwanie od 2013 roku – sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic. Oferuje 650 modeli butów odznaczających się wysokim stosunkiem jakości do ceny. Spółka obsłużyła w ostatnim roku 13 000 zamówienia na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł, a od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55 000 par butów.

rozwój sprzedaży

Pierwsza emisja akcji Akardo SA

Wiosną ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą kampanię crowdfundingową, która zakończyła się sukcesem w postaci zebrania 100% kapitału wynoszącego 999 999 zł. Ponad 500 Inwestorów objęło wówczas wszystkie z oferowanych 111 111 akcji. Spółka zrealizowała już wszystkie cele emisyjne z pierwszej rundy crowdfundingu.

Dofinansowanie ze środków UE

Akardo SA pozyskało finansowanie z UE na projekt „Stworzenie innowacyjnego sklepu internetowego o zasięgu międzynarodowym wraz z nową marką wysokiej jakości męskiego obuwia produkowanego przez małe zakłady szewskie z okolicy Wadowic”. Jest on realizowany w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z PROW na lata 2014–2020. Działanie polega na stworzeniu nowego sklepu internetowego z nową marką obuwia męskiego. Całość kosztów kwalifikowalnych to ponad 200 tys. zł. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 70%.

Rynek

E-commerce jest jedną z gałęzi gospodarki, które mocno zyskały podczas epidemii. W ciągu pięciu lat ma on osiągnąć wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc. – podali eksperci PwC. Z analiz wynika również, że ponad 74 proc. Polaków po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10 proc. zamierza je nawet zwiększyć1. Badania Gemius pokazują, że 72% internautów kupuje w polskich e-sklepach, a 30% w zagranicznych. Polacy wolą dokonać zakupów w rodzimych sklepach, ponieważ zwiększa to poziom ich bezpieczeństwa2.

rynek

Według prognoz portalu Statista do 2023 r. udział przychodów generowanych w Europie w kanałach e-commerce z sektora obuwia ma wzrosnąć do 19,5%. Natomiast w Polsce w 2019 r. 22,0% sprzedaży obuwia było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 24,4% w 2023 r.3

Obuwie rzemieślnicze

W ofercie Akardo znajdują się buty tworzone wyłącznie ręcznie w małych zakładach szewskich. Dzięki takiej formie produkcji spółka jest w stanie kontrolować jakość na każdym etapie. Przy wytwarzaniu obuwia wykorzystywane są głównie polskie półprodukty – podeszwy oraz skóry. Akardo pracuje wyłącznie w oparciu o najlepsze i zaufane garbarnie. Buty od współpracujących z szewców to lata praktyki oraz starannie wyselekcjonowana, miękka skóra, w której stopa nie odkształca się i nie odparza. Podczas produkcji obuwia Akardo, nie wytwarzają się substancje, które mogłyby zaszkodzić zdrowiu, a wysokiej jakości surowce zapewniają stabilność buta.

O Crowdway.pl:

Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 61 mln zł, w tym już 15,5 mln zł w 2021 r. (kampanie zakończone). Od stycznia 2020 r. ponad dwie trzecie kampanii osiągnęło 100 proc. celu. Skuteczność pozyskiwania kapitału wynosi 90 proc. Crowdway.pl jest laureatem konkursu Złote Spinacze 2020 w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie” za emisje dla spółek Janusza Palikota. Operatorem platformy jest Crowdway Sp. z o.o., która od stycznia 2020 roku razem ze spółkami QValue SA i Vortune Equity sp. z o.o. należy do holdingu Vortune Equity Group SA.

  1.  https://www.propertynews.pl/centra-handlowe/rynek-e-commerce-w-polsce-bedzie-rosl-12-proc-rocznie,89170.html
  2.  https://biznes.wprost.pl/technologie/internet/10417094/jak-rynek-e-commerce-zareagowal-na-pandemie.html
  3.  https://wspieramyeksport.pl/api/public/files/1953/Obuwie_lipiec_2020.pdf

Źródło: Spółka

udostępnij: