Przejdź do treści

udostępnij:

Codeaddict przedstawia zaktualizowaną strategię rozwoju

Codeaddict, poznańska spółka notowana na NewConnect, ogłosiła zaktualizowaną strategię rozwoju. Zarząd zapowiada przekształcenie dotychczasowej działalności w formę venture building przy jednoczesnym zachowaniu struktury i know-how spółki technologicznej. Nowa strategia skupia się wokół rynku technologicznego, w tym gamingowego, oraz finansowego. Zmiana jest wynikiem prowadzonych w ostatnich miesiącach działań, w tym m.in. współpracy z Grupą PlayWay oraz pozyskaniem pierwszych projektów venture buildingowych. Spółka zapowiada przeprowadzenie emisji z prawem poboru, dzięki której pozyska kapitał na realizację planów strategicznych.

Ostatnie miesiące przyniosły Codeaddict wiele nowych projektów. Spółka prowadzi działania skupione na venture building, jednocześnie rozpoczęła prace nad autorską grą. Projekt jest inspirowany Elonem Muskiem oraz Gigafactory Tesli, a roboczy tytuł brzmi „Geek Car Factories”.

- Ostatnie miesiące były wyraźną zapowiedzią nadchodzących zmian. Codeaddict znajduje się teraz w doskonałym momencie, aby rozszerzyć działalność. Mamy ugruntowaną pozycję na rynku softwarehouse’owym oraz sprawdzoną sieć międzynarodowych kontaktów. Nawiązaliśmy także bardzo znaczące współprace – mówi Sebastian Goliński, prezes Codeaddict.

Zgodnie z zapowiedziami zarządu, działalność opierać się będzie na trzech filarach. Pierwszym z nich ma pozostać kontynuacja projektów software’owych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu spółka dysponuje odpowiednim know-how oraz zespołem doświadczonych programistów. Pipeline produkcji aplikacji mobilnych i web’owych już dziś obejmuje sześć najbliższych miesięcy i ma wartość 600 tys. zł.

- Działalność software’owa pozwala nam utrzymać przychody na przewidywalnym poziomie, a dzięki rozbudowie pozostałych filarów, ilość projektów będzie stale rosnąć. Chcemy dywersyfikować źródła przychodów spółki i nie opierać ich wyłącznie na gamingu, który jest dużym i dynamicznym, ale też bardzo wymagającym rynkiem. Stąd decyzja o dodaniu a nie zmianie filarów strategii rozwoju – dodaje Goliński.

Kolejną odnogą rozwoju jest właśnie game development. Istotnym wsparciem w procesie produkcji, wydawnictwa i dystrybucji gier będzie PlayWay, który ma udostępnić także infrastrukturę sprzedażową i marketingową. Trwają prace nad pierwszymi projektami.

- Zakończyliśmy już fazę koncepcyjną Geek Car Factories. Kompletujemy zespół deweloperów, którzy zajmą się tym projektem. Obecnie jesteśmy w procesie kreacji graficznej, tworzymy animatiki, postacie, modele, dobieramy elementy środowiska i projektujemy dynamikę rozgrywki. Jednocześnie trwa produkcja tytułu Lumb Jump. Gra będzie dostępna przede wszystkim na konsolach Nintendo Switch. Warto tutaj zaznaczyć, że jednocześnie będziemy zajmować się także developmentem projektów na zlecenie podmiotów zewnętrznych – mówi Goliński.

Podsumowaniem zmian, a jednocześnie core nowej struktury, jest venture building. Spółka, wraz z partnerami finansowymi i biznesowymi, będzie wspierać projekty w zakresie rozwoju technologii, produktu oraz budowania relacji z klientami. Codeaddict zamierza obejmować od 10% do 30% udziału w spółce celowej.

- Nasz model zakłada finansowanie projektów zewnętrznych, w których będziemy posiadali udziały. Codeaddict będzie swego rodzaju łącznikiem pomiędzy siecią funduszy inwestycyjnych typu venture, które znają nasz model biznesowy, a spółkami, które opierają swoją działalność na rozwiązaniach software’owych. Kluczowymi dla obydwu stron wartościami, które będziemy dostarczać, są dbałość o technologię i jej skalowalność, przejrzystość kodu, dobór odpowiednich rozwiązań i ich aktualizację – tłumaczy Goliński.

Działania w tym zakresie prowadzone są już od kilku miesięcy. Codeaddict, we współpracy z INC S.A. jest twórcą platformy crowdfundingowej Raisemana. Umożliwia ona firmom i studiom gamingowym pozyskanie finansowania na produkcję konkretnych gier w zamian za bonusy oraz określony udział w przychodach netto wspieranego projektu.

W ramach VB realizowany jest także projekt bluzy gamingowej spółki MyForce, otwierający drogę do całkiem nowej dziedziny rynku hardware, jakim jest WearTech (aktualnie w fazie skończonego prototypu). MyForce jest unikatowym produktem, który może znaleźć zastosowanie w świecie VR, gamingowym, social mediowym czy muzycznym. Jest narzędziem AR (rozszerzona rzeczywistość), które dzięki połączeniu bluetooth uzupełnia działanie smartfonów, tabletów, konsol, okularów VR czy nawet komputerów. Technologia zamienia dźwięk z gry, filmu, piosenki czy aplikacji w czasie rzeczywistym na wibrację o odpowiednim natężeniu. Pozwala na własnej skórze poczuć dodatkowe wymiary i niuanse świata wirtualnego. Docelowo MyForce pojawi się na platformie crowdfundingowej Kickstarter. W planach jest także rozpoczęcie współpracy ze studiami muzycznymi oraz VR.

Jeszcze w tym roku rozpoczną się także prace nad platformą opartą o tokeny NFT. Ma ona umożliwiać inwestowanie w dobra digitalowe przy wykorzystaniu technologii blockchain. W planach jest także uruchomienie platformy dedykowanej szkoleniom gamedev.

Założeniem Codeaddict jest funkcjonowanie jako swoiste centrum kompetencji w obszarze technologii dla podmiotów zależnych oraz będących w sieci partnerów. Spółka zamierza pozyskać finansowanie na realizację nowej strategii poprzez emisję akcji z prawem poboru.

O spółce Codeaddict:

Codeaddict koncentruje się na segmencie rynku technologii oraz usług deweloperskich i konsultingowych w zakresie projektowania, implementacji i wdrażania na rynki docelowe oprogramowania, w tym głownie aplikacji mobilnych oraz webowych. Rozwija swoją działalność także w segmencie gamingu, poprzez współpracę z PlayWay, oraz e-sportu. Codeaddict jest współtwórcą oraz głównym Partnerem platformy Raisemana.

Obecny model biznesowy jest efektem zaktualizowanej w lutym 2019 r. strategii rozwoju, która zakłada skupienie się na świadczeniu usług programistycznych dla firm i instytucji z całego świata. W 2019 r. spółka osiągnęła prawie 1,5 mln zł przychodów (wzrost o 259 proc. r/r), z czego 74 proc. pochodziły od klientów zagranicznych, głównie ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Austrii oraz Hiszpanii.

Spółka od 2017 r. jest notowana na NewConnect.

Źródło: Spółka, #CDT

udostępnij: