Grupa Pharmena w I kwartale br. odnotowała 30 proc. wzrost przychodów
Pharmena, notowana na rynku GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, a także działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety, wypracowała 3,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, co stanowi aż 30 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Na bardzo dobre wyniki sprzedażowe Grupy wpływ miały wprowadzenie na rynek nowej marki w segmencie pielęgnacji włosów - Favorite Nature - oraz zintensyfikowanie sprzedaży przez Internet.
Na osiągnięty wynik Grupy Pharmena wpływ miały również działania, które zostały zapoczątkowane w ubiegłym roku i kontynuowane w obecnym. Głównym ich założeniem jest dywersyfikacja kanałów sprzedaży. Grupa sukcesywnie rozwija dotychczasowe i nowe kanały dystrybucji oraz punkty sprzedaży dla nowych produktów i marek dedykowanych do różnych segmentów rynku.
- W pierwszym kwartale wprowadziliśmy na rynek nową markę Favorite Nature. Jest to nasza odpowiedź na oczekiwania kluczowych klientów drogeryjnych, w segmencie pielęgnacji włosów oraz ekologiczne trendy związane z naturą i dbałością o naszą planetę. W efekcie odnotowaliśmy aż 49 proc. wzrost sprzedaży rok do roku w kategorii Hair Care - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena S.A.
W raportowany okresie Grupa Pharmena miała 0,3 mln zł straty na działalności operacyjnej, wobec prawie 1,0 mln zł straty operacyjnej w pierwszym kwartale 2020 r. Strata netto Grupy wyniosła 0,6 mln zł, przy 0,8 mln zł straty netto w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W pierwszym kwartale bieżącego roku Grupa Pharmena prowadziła działania marketingowe zmierzające do zwiększenia przychodów ze sprzedaży oferowanych produktów dermokosmetycznych w kanale farmaceutycznym, drogeryjnym oraz e-commerce. Wykorzystując dynamicznie rosnący trend sprzedaży internetowej, zintensyfikowano działania w kanale e-commerce w obszarze konsumenta poprzez użycie środków przekazu bezpośredniego, narzędzi wsparcia odsprzedażowego do konsumenta oraz synchronizacji mediów z konkretnymi działaniami sprzedażowymi, w tym połączonymi z działaniami digitalowymi klientów.
- Doskonale zdajemy sobie sprawę, że sprzedaż w e-commerce rozwija się w tempie skokowym. Pandemia dodatkowo wzmocniła ten trend, zmieniając dotychczasowe przyzwyczajenia klientów. W ramach wsparcia sprzedaży umacnialiśmy wizerunek dermokosmetyków, jako produktów innowacyjnych o unikalnym składzie i potwierdzonej skuteczności – dodał Konrad Palka.
Dzięki podjętym działaniom w trzecim kwartale 2020 r. Grupa rozpoczęła współpracę z 25 kluczowymi sklepami internetowymi i platformami sprzedażowymi. Koncentracja w kanale e-commerce i współpraca z firmą Amazon przyczyniły się do dynamicznego wzrostu przychodów z eksportu. W pierwszym kwartale bieżącego roku udział sprzedaży na rynkach zagranicznych wyniósł już 16,86 proc., wobec 15,23 proc. rok wcześniej. Obecnie największymi zagranicznymi rynkami Grupy Pharmena są Niemcy, Egipt oraz Irak.
Poza kanałem dermokosmetyków, Grupa kontynuuje ważne prace badawcze nad lekiem 1-MNA. Pandemia covid-19 otworzyła drogę Spółce do dalszego rozwoju cząsteczki 1-MNA w zakresie nowych wskazań dot. infekcji wirusowych. Pharmena wraz z wiodącym ośrodkiem badawczym Covance Inc. z siedzibą w USA, opracowała szczegółowy plan badań 1-MNA. Na początku roku Grupa Pharmena poinformowała o rozpoczęciu kolejnych badań przedklinicznych na modelach zwierzęcych prowadzonych przez ośrodek badawczy Covance Inc. na zlecenie Pharmeny. Badania mają na celu ustalenie efektywnej dawki kandydata na lek 1-MNA do przeprowadzenia badań klinicznych na ludziach w infekcji wirusem Sars-Cov-2.
O spółce Pharmena:
Publiczna spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Realizuje projekty dotyczące prowadzenia badań klinicznych nad innowacyjnym lekiem w obszarze kardio-metabolicznym, produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety. Spółka od 2008 r. była notowana na rynku NewConnect. 12 kwietnia 2019 r. przeniosła notowania na rynek regulowany GPW.
Źródło: Spółka, #PHR
