CCC zadowolone z odbioru nowej marki HalfPrice | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
01 cze 2021, 12:02

CCC zadowolone z odbioru nowej marki HalfPrice

Grupa CCC jest zadowolona z odbioru klientów i wyników sprzedażowych uruchomionego niedawno nowego konceptu HalfPrice - poinformował prezes Marcin Czyczerski.

"W pierwszym miesiącu odwiedziło nas ponad 400 tys. klientów. Ruch w sklepach HalfPrice jest dla nas samych pozytywnym zaskoczeniem, przebija nasze oczekiwania" - powiedział Czyczerski podczas wideokonferencji.

W maju grupa CCC ruszyła w Polsce z nową siecią handlową w kategorii off-price, pod marką HalfPrice. HalfPrice oferuje produkty znanych marek w atrakcyjnych cenach. W ofercie są odzież, obuwie, akcesoria, kosmetyki, zabawki oraz wyposażenie i dodatki do domu.

Obecnie sieć liczy 11 sklepów, do końca czerwca ma ich być ponad 20, a do końca roku sieć ma liczyć ok. 60 lokalizacji w Polsce. Jesienią uruchomiony ma zostać na polskim rynku sklep internetowy.

Powierzchnia handlowa pod HalfPrice wydzielona zostaje w ramach restrukturyzacji sieci CCC.

Czyczerski poinformował, że wyniki sprzedażowe pierwszych sklepów pod nowym szyldem są kilkukrotnie wyższe niż sklepów CCC przed restrukturyzacją. Marża brutto jest wyższa od oczekiwań grupy.

Jak poinformował prezes, w maju sprzedaż sieci wynosi blisko 10 mln zł. Sprzedaż na metr kwadratowy HalfPrice wynosi ponad 800 zł.

Spółka spodziewa się osiągnięcia dodatniej rentowności HalfPrice już w pierwszym roku.

Prezes pytany o wejście z siecią na rynki zagraniczne, poinformował, że to kwestia najbliższych miesięcy. Jednym z pierwszych rynków będzie Austria, gdzie wykorzystana zostanie część dotychczasowych sklepów grupy.

CCC pozytywnie ocenia ruch w swoich sklepach po wznowieniu funkcjonowania galerii handlowych w maju.

"Widzimy, że ruch w galeriach jest nieco niższy, o kilka, kilkanaście procent, ale ruch w naszych sklepach należy do największych" - powiedział prezes.

Dodał, że wysoka pozostaje konwersja.

Spółka nie widzi, by otwarcie sklepów stacjonarnych wpłynęło istotnie na sprzedaż w kanale e-commerce.

"Póki co nie widzimy kanibalizacji. Konceptem, który poczuł otwarcie sklepów jest ccc. eu, ale wciąż, patrząc na sprzedaż i rentowność, mamy powody do zadowolenia. Jeśli chodzi o eobuwie i Modivo, dynamika jest oczywiście nieco niższa, ale nadal bardzo wysoka" - powiedział Czyczerski.

Jak powiedział Czyczerski, grupa CCC rozpoczyna prace nad aktualizacją strategii.

(PAP Biznes), #CCC

pel/ osz/

Zobacz także: CCC SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości