Answear.com przeniósł się do nowej platformy e-commerce
Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, pomyślnie zakończył proces migracji polskiej wersji sklepu Answear.com do nowej platformy. Nowe środowisko charakteryzuje się wysokim UX (user experience), szybkością działania oraz udoskonalonym procesem zakupowym. Polski sklep jest ostatnim, który zmigrował do nowego systemu, wcześniej przepięte zostały sklepy w: Bułgarii, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, Czechach oraz Ukrainie.
- Konsekwentna migracja wszystkich naszych sklepów do nowej platformy e-commerce była jednym z celów emisyjnych naszego IPO. W I kwartale br. przepięliśmy ukraiński sklep Answear.ua do nowej platformy, a w ostatnich dniach pomyślnie zmigrowaliśmy polską wersję sklepu Answear.com. Tym samym kończymy rozpoczęty w 2017 r. proces budowy i przenoszenia naszych sklepów do nowego systemu. Postanowiliśmy odejść od starego środowiska, które dostarczał nam zewnętrzny partner do własnej niezależnej platformy. W e-commerce jest to kluczowe aktywo, które po prostu chcemy mieć wewnątrz naszej struktury, niezależnie od stron trzecich. – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
W 2017 r. Answear rozpoczął budowę własnej platformy e-commerce. Na potrzeby tego procesu powstała dedykowana wewnętrzna komórka w firmie zajmującą się rozwojem serwisu. W efekcie rok później powstał proof of concept platformy, na której początkowo uruchomiono Answear.bg. Następnie wraz z rozbudową platformy konsekwentnie migrowano sklepy: Answear.sk, Answear.hu, Answear.ro, Answear.cz oraz Answear.ua.
- Nowy sklep został zaprojektowany z naciskiem na user experience, zyskał nowy wygląd i układ oparty na tzw. Single Page Application, który ułatwia poruszanie po sklepie i otwiera nowe możliwości na jego interakcję z użytkownikami. Szybkie zakupy umożliwia dopracowany system wyszukiwania produktów. Stawiamy tutaj na wyszukiwarkę graficzną opartą na analizie obrazu przy wykorzystaniu sieci neuronowych oraz bazującą na sztucznej inteligencji wyszukiwarkę tekstową. – mówi Paweł Salamucha, E-commerce Development Director w Answear.com.
Answear.com do stworzenia i rozwoju platformy wykorzystuje najnowsze technologie i nowoczesną infrastrukturę techniczną, często przecierając szlaki i decydując się na rozwiązania, które w Polsce nie są wykorzystywane na tak szeroką skalę. W 2018 r. innowacyjne (jak na tamten okres) podejście Spółki zostało docenione nagrodą Best in Cloud 2018 przyznawaną przez Computerworld za wdrożenie środowiska cloud opartego na platformie Kubernetes.
- Obecnie rozwiązania wykorzystujące clouda i Kubernetesa są powszechnie wykorzystywane. Dzięki takiemu podejściu mamy dużą elastyczność i skalowalność naszego środowiska. Ma to ogromne znaczenie przy dużych akcjach reklamowych, czy w okresie dużego ruchu (np. Black Friday). Nawet w okresie pandemii, gdy odczuliśmy duży wzrost ruchu, nie musieliśmy podejmować żadnych dużych działań, po prostu byliśmy na to przygotowani. – dodaje Paweł Salamucha.
Obok platformy e-commerce Answear.com mocno stawia także na kanał mobile. W minionym kwartale Spółka uruchomiła na rynku ukraińskim aplikację mobilną, co oznacza, że Answear oferuje aplikacje mobilne na wszystkich rynkach, na których działa.
O platformie Answear.com:
Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami. Sklep oferuje około 94 tys. produktów z ponad 400 światowych marek.
Dominującą część oferty stanowią marki premium (Tommy Hilfiger, Guess Jeans, CK, Diesel, G-Star, Karl Lagerfeld DKNY) oraz marki denimowo-streetwearowe (Pepe Jeans, Levi's, Lee, Wrangler, Dr.Martens, Quicksilver, Roxy). Całość oferty dopełniają marki sportowo-outdoorowe (Adidas, Nike, Puma, New Balance, The North Face, Columbia, Jack Wolfskin, Helly Hansen), popularne marki z segmentu ekonomicznego (Mango, Gap, Vero Moda, Jack&Jones), oraz marka własna Answear LAB.
Źródło: Spółka, #ANR