Przejdź do treści

udostępnij:

76 proc. internautów nie rozumie, dlaczego miałoby płacić za dostęp do treści w internecie - PIE

76 proc. internautów nie rozumie, dlaczego miałoby płacić za dostęp do treści w internecie - wynika z raportu przygotowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny na podstawie ankiet.

"Większość internautów nie rozumie, dlaczego miałaby płacić za dostęp do treści w internecie (76 proc.), a także uważa, że treści powinny być bezpłatne (84 proc.) i denerwuje się brakiem dostępu do części treści w internecie (84 proc.)" - napisano w raporcie.

Z badania wynika, że 22 proc. polskich internautów i internautek jest gotowych płacić w zamian za ograniczenie liczby wyświetlanych reklam w sieci.

Autorzy badania podają, że najczęstszą odpowiedzią na pytanie o uczciwą cenę za miesięczną subskrypcję serwisu informacyjnego jest 10 zł.

Ekonomiści z PIE nakreślili wizję jak będzie wyglądał rynek mediów w 2025 roku.

Według nich w 2025 r. ok. 30-50 proc. internautów będzie korzystać regularnie z płatnych serwisów internetowych, a największe serwisy wykazują się liczbą abonentów przekraczającą 1 mln.

Zgodnie ze scenariuszem najlepsze serwisy bezpłatne decydują się na przejście do płatnego modelu, a większość pozostałych upada.

Wydawcy stworzą wspólne systemy obsługi płatności, powalające na łatwiejsze wykupywanie pakietów prenumerat różnych tytułów.

Codzienna prasa papierowa stanie się trudno dostępną niszą dla koneserów, jednak wydawcy utrzymają tytuły prasowe jako wizytówki dla portali internetowych.

Badanie na podstawie którego przygotowano raport przeprowadzono w dniach 7-10.12.2020 r. metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1017 osób w wieku 13-74 lat, korzystających regularnie z internetu.

(PAP Biznes), #AGO

map/ mfm/

Zobacz także: Agora SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: