Przejdź do treści

udostępnij:

11 bit studios w sierpniu chce zaprezentować nową grę; kumulacja premier ok. 2023 r. (opis)

11 bit studios w sierpniu chce zaprezentować nową grę, a kolejną do końca roku - wynika z wypowiedzi członków zarządu podczas czwartkowej prezentacji. W zaprezentowanej zapowiedzi spółka podała, że 12 sierpnia nastąpi ujawnienie nowego tytułu, a kumulacja premier powinna nastąpić ok. 2023 r.

"W sierpniu będziemy w stanie pokazać jeden z naszych tytułów (...). Będzie to pierwszy moment oficjalnej zapowiedzi gry" - powiedział prezes spółki Przemysław Marszał.

Dodał, że w tym roku spółka może zapowiedzieć jeszcze co najmniej jeden nowy tytuł.

Prezes pytany o daty premier kolejnych gier odpowiedział, że kumulacja premier powinna nastąpić w okolicach 2023 r.

"W 2025 r. kończy się nasz program akcyjny i w ten program wchodzą trzy tytuły wewnętrzne, które robimy. Szacujemy na ten moment ok. sześciu, a może więcej gier z xdev. (...) Wydaje nam się, że kumulacja premier nastąpi w okolicach 2023 r." - powiedział Marszał.

Na trzy wewnętrzne projekty 11 bit studios chce przeznaczyć znacznie większą kwotę niż było to w przypadku gry "Frostpunk".

"Wszystkie trzy nasze projekty wewnętrzne przeszły w ciągu ostatnich dwóch miesięcy fazę testów wewnętrznych i dostały zielone światło na kolejne, większe fazy produkcji. (...) Łącznie w te trzy projekty chcemy zainwestować ok. 110 mln zł, a to tylko budżet na development. (...) Dla porównania inwestycja w development 'Frostpunka' była na poziomie 10 mln zł" - powiedział prezes.

Obecnie spółka pracuje nad grami o roboczych tytułach "Projekt 8", "Dolly" i "Eleanor".

Zarząd poinformował, że całe studio pracuje na silniku Unreal Engine, a prace na silniku Liquid Engine zostały wstrzymane, dzięki czemu zniwelowane ma zostać ryzyko technologiczne i procesowe.

Celem, jaki na najbliższe 5-10 lat stawia sobie studio jest bycie liderem gier meaningful w jakości AAA.

Jak podano, wydawnictwo 11 bit studios aktualnie posiada w produkcji trzy tytuły wydawnicze, które są większe od prezentowanych w przeszłości i każdy jest grą 3D. Planowane nakłady inwestycyjne na te projekty określono na 30 mln zł. W latach 2021-23 nakłady inwestycyjne w tę część działalności mają wzrosnąć o 50 mln zł.

Do końca roku spółka może podpisać 1-2 umowy wydawnicze.

Przedstawiciele spółki poinformowali także o wycofaniu się z zaangażowania w projekt "Foxhole" - w czwartym kwartale zaksięgowano odpis z tego tytułu. Ocenili, że pozostałe projekty rozwijają się w dobrym tempie.

(PAP Biznes), #11B

doa/ asa/

Zobacz także: 11 bit studios SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: