Ruszyła emisja crowdinvestingowa Play of Battle
Play of Battle SA – łódzkie studio tworzące gry strategiczne we współpracy z gronem międzynarodowych ekspertów i doświadczonymi developerami ze studia Noobz from Poland – udostępniło stronę emisji crowdinvestingowej. Spółka chce zebrać 4,4 mln zł na produkcję wyjątkowej gry Grand Strategy. W pierwszym roku od premiery planuje sprzedać 300 000 egzemplarzy. Kampania promowana jest przez Crowdway. Pod koniec 2022 roku Play of Battle SA planuje debiut na polskiej lub europejskiej giełdzie.
Cele emisji
Studio Play of Battle SA planuje pozyskać w ramach emisji crowdinvestingowej 4,4 mln złotych na produkcję gry Grand Strategy o nazwie Play of Battle, która m.in. dzięki niezwykłemu realizmowi, logice i silnie rozbudowanych aspektach geopolitycznych, ma wprowadzić nową jakość do gatunku i powalczyć o palmę pierwszeństwa z tytułami studia Paradox Interactive: Hearts of Iron oraz Europa Universalis.
Środki pozyskane z emisji umożliwią sfinansowanie pierwszych 12-18 miesięcy produkcji gry, w tym:
- opracowanie szczegółowej koncepcji i harmonogramu,
- rozpoczęcie prac programistycznych,
- realizację pierwszych kamieni milowych w rozwoju gry.
Spółka chce przeznaczyć na prace nad grą łącznie 3 750 000 zł pozyskanych z emisji. 150 000 zł wyda na działania marketingowe, a kolejne 500 000 zł umożliwi jej sfinansowanie procesu wejścia na giełdę.
Plany i prognozy
Szacowany budżet całego projektu to 15 mln złotych. Development zostanie podzielony na trzy fazy: koncepcyjną, prepodukcji oraz produkcji. Prace mają ruszyć jeszcze w Q3 2021 i potrwają do 2025 roku.
W międzyczasie spółka planuje pozyskać dalsze finansowanie z emisji prywatnych oraz emisji publicznej na polskiej lub zagranicznej giełdzie. Wybierze najlepszy parkiet pod względem zapewnienia możliwości rozwoju i kapitalizacji. Debiut planuje na przełomie Q3 i Q4 2022.
Gra ma ukazać się najpierw na platformę PC i będzie dystrybuowana przez platformę Steam. Play of Battle szacuje, że w pierwszym roku od premiery sprzeda 300 000 licencji na swoją grę. W kolejnym roku zakłada sprzedaż kolejnych 150 000 - 200 000 sztuk.
Crowdinvesting sprawdza się doskonale w finansowaniu projektów, takich jak Play of Battle. Liczymy na duże zaangażowanie społeczności, której wraz z pakietem akcji damy możliwość współtworzenia tej wyjątkowej produkcji w gronie najwybitniejszych specjalistów od geopolityki i gier strategicznych. Emisja pozwoli nam rozpocząć prace nad tytułem, który ma szansę wpisać się na stałe w historię komputerowych gier strategicznych. Chcemy uczynić z tej produkcji prawdziwego klasyka i nie mamy żadnych kompleksów, by zawalczyć o czołowe pozycje w rankingach popularności z najlepszymi produkcjami gatunku Grand Strategy - mówi Zbigniew Pisarski, prezes zarządu Play of Battle SA.
O platformie Crowdway.pl:
Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 61 mln zł, w tym już 15,5 mln zł w 2021 r. (kampanie zakończone). Od stycznia 2020 r. ponad dwie trzecie kampanii osiągnęło 100 proc. celu. Skuteczność pozyskiwania kapitału wynosi 90 proc. Crowdway.pl jest laureatem konkursu Złote Spinacze 2020 w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie” za emisje dla spółek Janusza Palikota. Operatorem platformy jest Crowdway Sp. z o.o., która od stycznia 2020 roku razem ze spółkami QValue SA i Vortune Equity sp. z o.o. należy do holdingu Vortune Equity Group SA.
Źródło: Spółka