WeirdFish za kilka dni rozpocznie publiczną ofertę akcji
WeirdFish S.A., niezależny producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), za kilka dni rozpocznie publiczną ofertę akcji. Studio planuje pozyskać kwotę 2 mln zł z kampanii crowdinvestingowej prowadzonej na platformie Navigator Crowd. Pozyskany kapitał WeirdFish przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. spółka planuje wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect.
– Poprzez crowdfunding chcemy dotrzeć do inwestorów, pokazać nasz projekt szerokiemu gronu odbiorców, a także stworzyć zaangażowaną społeczność wokół Oddyssey: Your Space, Your Way. To właśnie na promocję tej gry, a także na prace nad kolejną produkcją chcemy przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki. Chcemy także zapewnić naszym inwestorom płynne wyjście z inwestycji, dlatego debiut na NewConnect planujemy na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish.
W ramach planowanej kampanii inwestorzy będą mogli objąć akcje o wartości 2 mln zł. Wycena spółki przed emisją to 120 mln zł. Kampania prowadzona będzie na platformie Navigator Crowd.
- Bardzo cieszymy się, że studio założone przez tak uznanych i ogromnie doświadczonych twórców gier jak Marek Soból i Wiktor Szymański jest pierwszym emitentem na naszej platformie. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w kampanii mogą zapisać się na nasz newsletter na stronie www.navigatorcrowd.pl, aby być na bieżąco ze startem emisji. Emisja prowadzona będzie w formie otwartej, a jej wcześniejsze zakończenie możliwe będzie w momencie uzbierania całej kwoty.– podkreśla Artur Granicki, prezes Navigator Crowd.
W pierwszej grze studia WeirdFish gracz znajdzie się na statku kosmicznym, a jego zadaniem będzie zadbanie o siebie oraz współtowarzyszy podróży, z których część będzie w stanie hibernacji. W tym celu będzie musiał m.in. zdobyć pożywienie, zbierać potrzebne surowce, usuwać występujące awarie, czy wreszcie zadbać o bezpieczeństwo załogi. Gra będzie dostępna w wersji Early Acces na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br.
– Prace nad Oddyssey trwają. Jesteśmy na zaawansowanym etapie. Mamy ukończone większość mechanik oraz grafikę. Gotowy jest też tryb multiplayer, który udostępnimy już w trybie Early Access. Cieszę się, że w procesie wydawniczym będzie nas wspierało 505 Games. To światowej klasy publisher, który w ubiegłym roku został ogłoszony najlepszym wydawcą, według portalu Metacritic, wyprzedzając m.in. Activision Blizzard, czy Paradox Interactive – dodaje Marek Soból.
Budżet produkcji wynosi 8 mln zł. Nad grą pracuje 25 osób, są to stali współpracownicy oraz osoby wspomagające studio. W fazie koncepcyjnej znajdują się także 2-3 nowe projekty. Prace nad kolejnym tytułem prawdopodobnie rozpoczną się w 2022 roku.
Model biznesowy Weird Fish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. W międzyczasie spółka będzie rozwijać dotychczasowe tytuły.
https://weirdfish.studio/
https://www.navigatorcrowd.pl/emissions
O spółce WeirdFish:
WeirdFish SA to działający w branży gier wideo niezależny producent gier na komputery osobiste i konsole. Spółka specjalizuje się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox. Firma powstała w 2019 roku w Warszawie z inicjatywy Marka Sobóla i Wiktora Szymańskiego, doświadczonych deweloperów, działających w branży od kilkunastu lat.
Zespół WeirdFish tworzy starannie dobrana grupa game developerów, których bogate doświadczenie przełożyło się na powstanie wielu rozpoznawalnych na całym świecie gier, m.in. Dead Island, n’aild, Mad Riders, Dead Island Riptide, Call of Juarez, Dying Light, Fim Speedway 2017.
W 2021 roku spółka chce zadebiutować na rynku NewConnect. Zespół pracuje obecnie nad pierwszym autorskim projektem, który ma być dostępny na PC we wczesnym dostępie na przełomie trzeciego i czwartego kwartału br. Docelowo gra ukaże się także na konsolach.
Źródło: Spółka