Pepco Group miało w I poł. 324 mln euro podstawowej EBITDA i 90 mln euro zysku netto (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
24 cze 2021, 09:07

Pepco Group miało w I poł. 324 mln euro podstawowej EBITDA i 90 mln euro zysku netto (opis)

Pepco Group miało w pierwszym półroczu zakończonym 31 marca 2021 r. 1.995 mln euro przychodów i 324 mln euro podstawowej EBITDA - podała spółka w raporcie. Podstawowy zysk przed opodatkowaniem wyniósł 112 mln euro, a zysk netto 90 mln euro.

Spółka podała, że przychody raportowane wzrosły o 4,4 proc. rdr, a przy założeniu stałego kursu walutowego wzrosły o 9 proc. rdr. EBITDA wzrosła o 16,8 proc. rdr, a zysk przed opodatkowaniem o 47,2 proc. rdr. Zysk netto wzrósł o 49 proc. rdr.

Wzrost przychodów LFL sklepów prowadzących sprzedaż wyniósł 5 proc. i - jak podała spółka - był analogiczny do wyniku w trzech ostatnich latach poprzedzających pandemię COVID-19.

Z kolei sprzedaż LFL (dla wszystkich sklepów) spadła o 2,1 proc., co wynika z utraty ok. 15 proc. tygodni handlowych wskutek zamknięć sklepów w całej grupie w związku z pandemią.

Przychody sieci Pepco wyniosły 1.017 mln euro, co oznacza wzrost o 9,5 proc. rdr i 3,1 proc. wzrostu przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 979 mln euro, czyli wzrosły o 15,2 proc. przy stałym kursie.

Jak podano, marża brutto wzrosła o 101 pb, dzięki bieżącym korzyściom w obszarze zaopatrzenia oraz krótkoterminowym korzyściom wynikającym z pandemii w postaci wzrostu przychodów ze sprzedaży towarów ogólnego przeznaczenia.

Saldo środków pieniężnych na koniec marca wyniosło 482 mln euro wobec 292 mln euro rok wcześniej, a zadłużenie netto wyniosło 1.271 mln euro wobec 1.357 mln euro w porównywalnym okresie 2020 r.

Nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 78 mln euro wobec 89 mln euro w I poł. roku obrotowego 2020.

Sieć Pepco Group liczyła na koniec marca 3.246 sklepów. W I półroczu spółka otworzyła 225 sklepów netto. W porównaniu z końcem marca 2020 liczba sklepów zwiększyła się o 402, co daje wzrost rok do roku o 14,1 proc.

Spółka podała, że w pierwszym półroczu otwarto 129 nowych sklepów Pepco netto, w tym 20 we Włoszech i 5 w Serbii. Uruchomiono też 27 nowych sklepów Dealz.

"Patrząc w przyszłość, pomimo krótkoterminowych wyzwań, które prawdopodobnie przyniesie ponowna inflacja, podstawowe założenia dotyczące sprzedaży pozostają zgodne z całorocznymi wytycznymi przedstawionymi w momencie debiutu giełdowego. W związku z tym mamy przekonanie, bazując na naszej wiodącej na rynku propozycji dla klientów, w atrakcyjnym sektorze dyskontów wielobranżowych, co do dalszego długoterminowego wzrostu zgodnie z naszymi obowiązującymi założeniami finansowymi" - podało Pepco Group.

(PAP Biznes), #PCO

pel/

Zobacz także: Pepco Group BV - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości