Ten Square Games liczy na integrację z Rortos w ciągu sześciu miesięcy
Ten Square Games planuje integrację z przejmowaną włoską firmą Rortos w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, następnie chce pracować nad synergiami - podali przedstawiciele Ten Square Games.
"Na początku najważniejsze będzie podłączenie Rortos do naszej infrastruktury, dajemy sobie na to pierwsze sześć miesięcy. W ciągu dwunastu miesięcy będziemy wymieniać się wiedzą i próbować realizować synergie, które moim zdaniem będą działały w obie strony" - powiedział prezes Ten Square Games Maciej Zużałek podczas piątkowej konferencji.
"Mamy wiedzę w Ten Square Games w zakresie naszych produktów typu clash i będziemy wdrażać te rozwiązania wspólnie z Rortos. Zbudujemy tzw. live operations (cykliczne wydarzenia w grach - PAP), które są kluczowe dla naszego modelu" - dodał.
Spółka liczy również na synergie wynikające z przekazania Rortos swojej wiedzy o analityce biznesowej oraz uczeniu maszynowym.
Szef Rortos Antonio Farina poinformował podczas konferencji, że spółka analizowała kilka ofert i zdecydowała się na wejście do grupy Ten Square Games m.in. ze względu na możliwości synergii.
"Nasza decyzja nie wynikała tak bardzo z warunków finansowych, bardziej myśleliśmy o przyszłości i możliwości wzrostu. Szukaliśmy partnera, który pozwoli nam przyspieszyć wzrost" - powiedział Farina.
Ten Square Games poinformował w czwartek o zakupie 100 proc. udziałów we włoskiej spółce Rortos, produkującej gry mobilne, za 45 mln euro.
Cena za udziały w Rortos została ustalona na 45 mln euro bez uwzględniania poziomu gotówki i poziomu zadłużenia w oparciu o mnożnik zysku EBITDA za 2020 r., znormalizowanego o kapitalizację kosztów osobowych, na poziomie 9,8.
Ponadto, sprzedającym będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie zależne od wyników Rortos w okresie od lipca 2021 do końca 2025, wyliczone zgodnie z formułą uzgodnioną w umowie, w maksymalnej kwocie nie wyższej niż wynik EBITDA osiągnięty przez Rortos w tym okresie.
Rortos wypracował w ubiegłym roku 5,9 mln euro przychodów netto, o 27 proc. więcej niż rok wcześniej. 55 proc. sprzedaży pochodziło z płatności od graczy (tzw. mikrotransakcje), 26 proc. z opłat subskrypcyjnych a pozostałe 19 proc. z reklam.
EBITDA Rortos w 2020 roku wyniosła 4,6 mln euro.
Gry spółki zostały łącznie pobrane w zeszłym roku 25 mln razy.
Główne produkty spółki to symulatory lotów, dostępne na urządzeniach mobilnych: "Airline Commander", "Real Flight Simulator" i "Extreme Landings". Firma pracuje nad produkcją trzech nowych tytułów.
Spółka jest zlokalizowana w Weronie. Zatrudnia 20 osób. (PAP Biznes)
kuc/ pr/
