Vercom kupił spółkę Freshmail za 25 mln zł
Vercom podpisał umowę kupna 100 proc. udziałów w spółce Freshmail za 25 mln zł - poinformował Vercom w komunikacie. Kwota ta została powiększona o 2,78 mln zł zgromadzone na rachunkach bankowych Freshmail.
Cała kwota transakcji zapłacona została ze środków pozyskanych przez Vercom w procesie IPO.
Umowy przewidują dla sprzedającego dodatkowe wynagrodzenie z tytułu sprzedaży udziałów, w kwocie nie większej niż 2 mln zł w przypadku osiągnięcia przez Freshmail określonych w umowach wyników finansowych za rok obrotowy 2021 i rok obrotowy 2022 zrealizowanych przy udziale sprzedającego i jego kadry menadżerskiej (okres zaangażowania).
FreshMail to dostawca usług e-mail marketingu w Polsce. Z grupą współpracuje ponad 6,5 tys. klientów, którymi są zarówno duże firmy enterprise, jak i małe i średnie firmy.
Vercom zadebiutował na giełdzie na początku maja. Cena emisyjna w ofercie publicznej spółki wynosiła 45 zł. Oferta objęła 4 mln nowo emitowanych akcji, a także 1 mln akcji sprzedawanych przez założycieli, stanowiących 6,91 proc. kapitału spółki.
Vercom to spółka technologiczna, tworząca platformy komunikacyjne w chmurze, które umożliwiają firmom budowanie i rozwijanie relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji.
W 2020 roku przychody Vercomu wzrosły o 49 proc. rdr do 116,6 mln zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 26,3 mln zł, a zysk netto 19,4 mln zł.
Większościowym akcjonariuszem Vercomu jest inna notowana na GPW spółka, R22.
(PAP Biznes), #VRC
pr/
