Pepco Group miało w III kw. 2020/21 1.043 mln euro przychodów, wzrost o 46,7 proc. rdr (opis)
Pepco Group miało w III kwartale 2020/21, zakończonym 30 czerwca 2021 r., 1.043 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 46,7 proc. rdr, a przy założeniu stałego kursu walutowego wzrost o 45,5 proc. rdr - podała spółka w komunikacie.
Przychody sieci Pepco wyniosły 562 mln euro, co oznacza wzrost o 59,8 proc. rdr i 61,1 proc. wzrostu przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 481 mln euro, czyli wzrosły o 33,8 proc. (o 30,3 proc. przy stałym kursie).
Wzrost przychodów LFL Pepco Group dla wszystkich sklepów wyniósł w III kwartale 29,3 proc., a dla sklepów prowadzących sprzedaż 14,8 proc.
"Trzeci kwartał poprzedniego roku obrotowego był najtrudniejszym kwartałem z powodu zakłóceń w handlu wynikających z pandemii. Spółka straciła wtedy łącznie 6.895 (18,4 proc.) tygodni handlowych wobec 3.222 (7,5 proc.) w kwartale omawianym obecnie. Na wyniki w bieżącym roku pozytywny wpływ miało zmniejszenie liczby zamknięć sklepów w związku z Covid – w ostatnim tygodniu kwartału wszystkie sklepy były czynne" - podało Pepco.
Narastająco, po trzech kwartałach, Pepco Group ma 3.038 mln euro przychodów (15,09 proc. wzrostu w walucie sprawozdawczej i 19,2 proc. wzrostu przy stałej walucie).
Wzrost sprzedaży LFL dla otwartych sklepów wyniósł narastająco 9,6 proc. rdr. W sieci Pepco ten wzrost wyniósł 14,6 proc., a w Grupie Poundland 5,2 proc.
W okresie 9 miesięcy, od października 2020 r., grupa otworzyła 342 nowe sklepy, w tym 224 sklepy Pepco (wzrost o 15,5 proc. rdr) i 118 sklepów Poundland / Dealz (wzrost o 13,9 proc. rdr). W samym trzecim kwartale otwarto 117 nowych sklepów grupy.
Na koniec czerwca sieć Pepco Group liczyła łącznie 3.363 sklepy.
"W trzecim kwartale roku wykonaliśmy znaczące postępy. Poziom sprzedaży wszystkich trzech naszych marek wykazał się odpornością, gdy klienci Pepco, Poundland i Dealz powracali do sklepów, jak tylko obostrzenia związane z epidemią Covid zostały poluzowane. Kontynuowaliśmy inwestycje w dalszy rozwój naszej działalności, otwierając 117 nowych sklepów w okresie trzech miesięcy i 342 od początku roku. Podpisaliśmy umowę na przejęcie 29 sklepów w Austrii. Grupa zmodernizowała również 260 sklepów Pepco oraz, po przejęciu Fultons Foods jesienią 2020 roku, wprowadziliśmy pełną ofertę artykułów chłodzonych i mrożonych do 42 sklepów Poundland" - powiedział, cytowany w komunikacie, Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group.
Jak wskazał, globalne łańcuchy dostaw nadal pozostają pod wpływem zarówno ograniczonej dostępności surowców, jak i presji na koszty produkcji, potęgowanej przez braki w dostępności kontenerów, co również może potencjalnie prowadzić do znacznej inflacji kosztów, począwszy od sezonu jesień/zima 2021 r.
"Jednakże dzięki bezpośrednim relacjom naszej spółki PGS z dostawcami i wytwórcami na Dalekim Wschodzie, jesteśmy w stanie stale monitorować i szybko podejmować działania, by zapewnić najlepsze ceny na wszystkich naszych rynkach. Chociaż sytuacja konsumentów prawdopodobnie przez pewien czas pozostanie niepewna, co stawia wyzwania, jesteśmy przekonani o sile naszej oferty dla klientów i długoterminowym potencjale wzrostu naszej działalności” - dodał Bond.
Saldo środków pieniężnych na koniec okresu wyniosło 448 mln euro (461 mln euro w roku obrotowym 2020), a zadłużenie netto 169 mln euro (295 euro rok wcześniej). Jak tłumaczy spółka, niższa pozycja gotówkowa w ujęciu rok do roku wynika z tego, że nadwyżka środków pieniężnych wykorzystana została na spłatę zadłużenia w ramach refinansowania związanego z ofertą publiczną akcji w maju 2021 r.
Pepco Group posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland. Sklepy grupy oferują odzież, produkty wyposażenia domu ogólnego zastosowania, w tym produkty sezonowe, a także produkty FMCG.
(PAP Biznes), #PCOpel/