Onlybio.life liderem na krajowym rynku ekologicznych kosmetyków
Onlybio.life, spółka zależna z Grupy Hub.Tech według analizy GfK Polonia opublikowanej w Pulsie Biznesu, piastuje miejsce lidera krajowego rynku bio-eko-wege kosmetyków. Eksperci badań opinii publicznej produktów konsumenckich wskazują na to, że do bydgoskiego producenta naturalnych kosmetyków oraz ekologicznych środków czystości należy blisko 10% rynku, którego wartość w ostatnich 12 miesiącach dynamicznie wzrosła ze 180 do 400 mln zł. Jest to m.in. efekt skutecznie realizowanych działań sprzedażowo-marketingowych spółki, dużych inwestycji w ekologiczny segment biznesu oraz sprzyjających trendów rynkowych.
– To dla nas wielkie wyróżnienie, a zarazem potwierdzenie efektywnie realizowanej strategii rozwoju Onlybio.life. Pozycja lidera wiąże się również z dużymi wyzwaniami, nie sztuką jest samo jej osiągnięcie, a utrzymanie i sukcesywne umacnianie. Jest to rynek rosnący w zawrotnym tempie, którego imponujący wzrost jest m.in. wypadkową globalnych zmian wśród konsumentów. Ludzie coraz częściej zwracają uwagę na środowisko oraz rozwiązania, produkty, które nie są wyłącznie bio „na papierze”, a rzeczywiście niosą za sobą ekologiczną wartość – podkreśla Marcin Pawlikowski, wiceprezes Grupy Hub.Tech.
W 2020 r. spółka przeprowadziła liczne inwestycje dające podstawy do dynamicznego tempa wzrostu Onlybio.life w bieżącym roku m.in. ukończenie budowy Centrum Badawczo-Rozwojowego, optymalizacja kanałów dystrybucji, zwiększenie mocy produkcyjnych, poziomu zapasów oraz ilości zatrudnionych osób. Bydgoska grupa opracowuje także w ramach InventionBio innowacyjne rozwiązania w biotechnologii dla przemysłu kosmetycznego. Po wygranej w prestiżowym, międzynarodowym konkursie The Cosmetic Victories, została dostrzeżona przez francuski oddział dystrybutora surowców kosmetycznych, co może otworzyć jej drogę do dużych zagranicznych koncernów branżowych.
– Oprócz walki na polu czysto sprzedażowym, poświęcamy wiele środków na dział badań i rozwoju. Widzimy tutaj niezagospodarowane pole oraz duży potencjał naszych rozwiązań, które mogą znaleźć globalne zastosowanie. Inwestujemy również dużo w marketing samych produktów, doceniamy siłę mediów, szczególnie social media. Jest to kanał, w którym mocno rośniemy, a dotarcie i interakcja z klientem jest tam nieporównywalnie większe – zaznacza Marcin Pawlikowski.
Rynkowy lider działa również aktywnie w obszarze marketingu produktowego w social media (TikTok, Instagram, Facebook), gdzie łączna ilość obserwujących profile spółki wynosi ponad 270 tys. osób. W kampaniach promocyjnych produktów brały udział influencerki znane zarówno z tradycyjnych mediów: Joanna Krupa, Barbara Kurdej-Szatan, ale także bardzo rozpoznawalne twarze w środowisku internetowym: Weronika Sowa, Lexy Chaplin czy Mary Jeleniewska.
Grupa Hub.Tech wraz z InventionBio zamierza zadebiutować równolegle na rynku głównym GPW w 2021 r.
O spółce HUB.TECH:
HUB.TECH S.A. (dawniej Boruta-Zachem S.A.) prowadzi działalność, która skupiona jest na trzech głównych obszarach:
- produkcji ekologicznych środków powierzchniowo czynnych – biosurfaktantów, ekologicznych kosmetyków oraz produktów chemii gospodarczej opartych na biosurfaktantach i środkach naturalnych,
- badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań biotechnologicznych,
- produkcji barwników i pigmentów.
Grupa jest pierwszym w Polsce producentem środków chemii gospodarczej i produktów kosmetycznych na bazie biosurfaktantów. Działalność jest realizowana dzięki własnym laboratoriom oraz z wykorzystaniem nowoczesnych linii produkcyjnych. Produkty wytwarzane w ww. technologii sprzedawane są pod dwiema markami: OnlyBio – oferująca produkty przeznaczone do higieny i pielęgnacji ciała dorosłych oraz dzieci od pierwszego dnia życia oraz OnlyEco – oferująca ekologiczne środki czystości.
Jednocześnie firma jest uznanym producentem barwników, pigmentów, rozjaśniaczy optycznych oraz innych środków chemicznych. Od 2014 r. HUB.TECH S.A. jest spółką notowaną na rynku NewConnect.
Źródło: Spółka