Analitycy Trigon DM w raporcie z 20 lipca rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla Pepco Group od zalecenia "kupuj", wyznaczając cenę docelową akcji spółki na 62 zł.
Raport wydano przy kursie 52,90 zł. We wtorek o godz. 9.28 za akcję Pepco Group płacono na GPW 54,77 zł.
"Podtrzymujemy wszystkie główne tezy z naszego raportu IPO. Pepco pomimo wzrostu kursu od debiutu o 30 proc. wciąż jest naszym zdaniem dobrym play pod obserwowany wzrost inflacji, która powinna odbić się na dynamice dochodu rozporządzalnego konsumentów oraz pogorszyć pozycję konkurencyjną części graczy. W rezultacie oczekujemy wzrostu udziału segmentu VFM, którego spółka jest jednym z liderów w regionie CEE" - napisano w raporcie.
Ponadto, zdaniem analityków Pepco powinno być beneficjentem post-covidowych publicznych programów wsparcia dla mniej uposażonych gospodarstw domowych w Europie czy wzrostu płacy minimalnej.
"Takim przykładem jest Polska, gdzie lokalna spółka generuje ponad 50 proc. EBITDA Pepco Group i planowane jest w 2022 r. wprowadzenie rządowego programu +Polski Ład+, a płaca minimalna wzrośnie o 7 proc. rdr" - dodano.
Autorzy raportu spodziewają się pozytywnego efektu dźwigni operacyjnej w całym sektorze retailu, a w przypadku Pepco - z racji posiadania wyłącznie sieci stacjonarnej - powinien być on większy.
Szacują oni, że w 2021 r. Pepco wypracuje 422 mln euro skor. EBITDA oraz 180 mln euro skor. zysku netto, a w 2022 r. odpowiednio 507 mln euro i 239 mln euro.
Prognozy analityków zakładają roll-out na poziomie ok. 460 nowych sklepów rocznie w perspektywie pięciu najbliższych lat, CAGR przychodów na poziomie 13 proc. wspierany przez średni LFL 5,5 proc. w Pepco i 2,5 proc. w Poundland Group oraz wzrost marży EBITDA o 2 p.p. w 2025 r. względem 2019 r., która będzie efektem działań restrukturyzacyjnych w Poundland Group.
"Jednocześnie nasza prognoza wzrostu sieci o 2,3 tys. sklepów we wszystkich banerach do 2025 r. jest konserwatywna na tle zidentyfikowanych przez zarząd 8 tys. nowych sklepów na obecnych i priorytetowych rynkach w długim terminie. Niemniej jednak kierunki ekspansji sieci nakreślone przez zarząd w dużym stopniu wychodzą poza dotychczasową strefę komfortu, gdyż dotyczą nowych rynków, w szczególności WE. Częścią z nich interesuje się również Action rozpoczynając ekspansję we Włoszech oraz planując wejście na rynek hiszpański w 2022 r." - napisano w raporcie.
Pierwsze rozpowszechnianie raportu, którego autorami są Grzegorz Kujawski i David Sharma, nastąpiło 20 lipca 2021 r. o godzinie 8:00
Depesza jest skrótem raportu. W załączniku do depeszy zamieszczamy plik PDF z wymaganymi prawem informacjami Trigon DM.
https://biznes.pap.pl/pl/news/pap/attachment/39909210,PCO_20210720_PAP.p...
(PAP Biznes), #PCOdoa/ mfm/