Przejdź do treści

udostępnij:

Haitong Bank w raporcie z 3 sierpnia utrzymuje rekomendację KUPUJ dla LiveChat

Haitong Bank w raporcie z 3 sierpnia (godz. 8:00) utrzymuje rekomendację KUPUJ dla LiveChat, jednocześnie podwyższając cenę docelową do 157,5 PLN ze 137 PLN.

Haitong Bank utrzymuje rekomendację po podwyższeniu prognoz dotyczących EBITDA w perspektywie 1 i 2-letniej odpowiednio o 3/1 proc. Podane ostatnio wstępne dane za I kw. 21/22 wskazują na utrzymanie dotychczasowych trendów. Spółce udało się zwiększyć bazę klientów o ok. 0,5 tys. kw/kw (10 proc. r/r). Co najważniejsze ARPU z LiveChat i ChatBota rośnie dzięki rosnącej używalności produktów. Analitycy oczekują, że liczba przyłączeń netto utrzyma się na poziomie ok. 0,6 tys. na kwartał, a ARPU z Live Chat wzrośnie o ok. 1 USD na kwartał w 2021/22. Według szacunków Haitong Banku LiveChat jest wyceniany ze wskaźnikiem 1YF P/E na poziomie 28,1x, co zdaniem analityków jest wciąż akceptowalnym poziomem biorąc pod uwagę dynamikę zysku netto (oczekiwany wzrost o 18 proc. w 21/22) oraz specyfikę działalności (wysokomarżowy model SaaS).

Wstępne dane za I kw. 21/22 zgodne z oczekiwaniami

Według opublikowanych wstępnych danych LiveChat, w I kw. 21/22 przychody wzrosły o 25,8 proc. r/r osiągając poziom 13,02 mln USD (wobec oczekiwanych 13,1 mln USD) oraz wzrosły o 2,8 proc. kw/kw. MRR na koniec czerwca br. wyniósł 4,21 mln USD, co oznacza wzrost o 4,7 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału oraz o 25,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. ARPU z LiveChat wyniosło 119 USD (+11,2 proc. r/r), a ARPU z ChatBota 93 USD (+33,1% r/r). Baza klientów Live Chat osiągnęła poziom 33 358, co oznacza +494 przyłączeń netto w I kw. 21/22, wobec oczekiwanych ok. 700. Jednakże, Live Chat dezaktywował 119 licencji w nieobsługiwanym już modelu "pay per chat", więc po korekcie, wartość dodana netto będzie tylko nieznacznie niższa od oczekiwań analityków.

Prognoza na I kw. 21/22

Przy zastosowaniu średniego kursu USD/PLN 3,84 w I kw. 21/22 (kalendarzowo II kw. 2021 r.) analitycy oczekują przychodów na poziomie 50 mln PLN, co oznacza wzrost o 20 proc. r/r. Haitong Bank spodziewał się marży brutto na poziomie 86,5 proc. (bez zmian r/r) oraz wskaźnika SG&A na poziomie 24,5 proc. (bez zmian r/r). Analitycy szacują marżę EBITDA na poziomie 66,8 proc., EBITDA 33,4 mln PLN (wzrostu o 19 proc. r/r) oraz zysku netto w wysokości 28,2 mln PLN (wzrost o 35 proc. r/r). Haitong Bank oczekuje, że efektywna stopa podatkowa wyniesie 8 proc.

Wzrost przychodów napędzany przez przyłączenia netto i ARPU

W przeszłości, gdy LiveChat miał stary system cenowy "pay per chat", ARPU było bardzo stabilne i oscylowało wokół 93-95 USD, a wzrost przychodów był napędzany głównie przez dynamikę przyłączeń netto. Od momentu zmiany modelu cenowego na "pay per seat" na początku 2020 r., ARPU skoczyło do 119 USD w I kw. 21/22. W I kw. 21/22 przychody wyniosły 13 mln USD i wzrosły o 26 proc. r/r, z czego ok. 10 proc. to wzrost bazy klienckiej, ok. 11 proc. to wzrost ARPU, a pozostałe 5 proc. to ChatBot i inne produkty.

Potencjalna presja płacowa wynikająca z nowego ładu nie powinna mieć większego znaczenia w ogólnym rozrachunku

Zdecydowana większość pracowników LiveChat jest samozatrudniona, a ich koszty są księgowane w usługach zewnętrznych, które w 2020/21 roku wyniosły ok. 54 mln PLN. Przyjmując, że ok. 70 proc. usług zewnętrznych stanowią wynagrodzenia, to w oparciu o wyliczenia Haitong Banku, średnie miesięczne wynagrodzenie w Live Chat mogłoby wynieść ok. 16 tys. PLN miesięcznie. Biorąc pod uwagę fakt, że działalność Live Chat opiera się na specjalistach IT, na których jest obecnie duży popyt na rynku, analitycy uważają, że po wprowadzeniu nowego ładu LiveChat nie będzie miał innego wyjścia jak zrekompensować obciążenia podatkowe i podnieść wynagrodzenia, co zwiększyłoby całkowite koszty wynagrodzeń o co najmniej 3 mln PLN rocznie (mniej niż 3 proc. rocznego zysku netto spółki).

Źródło: Haitong Bank

udostępnij: