Allegro spodziewa się wzrostu liczby aktywnych kupujących w drugiej połowie 2021 roku
Allegro spodziewa się wzrostu liczby aktywnych kupujących w drugiej połowie 2021 roku w ujęciu kwartał do kwartału - wynika z wypowiedzi dyrektora finansowego spółki Jona Easticka podczas telekonferencji z analitykami.
"W drugiej połowie roku powinniśmy zacząć notować znowu wzrost bazy aktywnych klientów. (...) Wprowadzone dwa tygodnie temu Allegro Family ma wspierać ten wzrost" - powiedział Eastick.
Dyrektor finansowy wyjaśnił, że spadek liczby aktywnych klientów w drugim kwartale 2021 roku w stosunku do pierwszego kwartału 2021 roku związany był z efektem lockdownu wiosną ubiegłego roku.
Według spółki, największy lockdown, który miał miejsce od marca do maja 2020 roku, spowodował wówczas gwałtowny wzrost liczby otwarć nowych kont aktywnych kupujących przy pierwszym zakupie. Ponieważ konta aktywnych kupujących to konta, które dokonują co najmniej jednego zakupu na Allegro w okresie dwunastu miesięcy, ci aktywni kupujący, którzy nie dokonali kolejnego zakupu, zrezygnowali w drugim kwartale 2021 roku.
Allegro podało, że 64 proc. z nowych kupujących pozyskanych w drugim kwartale 2020 roku zostało utrzymanych po upływie 12 miesięcy w drugim kwartale 2021 roku. Zrezygnowało zatem 36 proc. pozyskanych wówczas nowych kupujących.
W drugim kwartale 2021 roku liczba aktywnych kupujących spadła w ujęciu kwartał do kwartału o 0,5 proc. do 13,2 mln.
W ujęciu rdr liczba aktywnych kupujących zwiększyła się o 7,2 proc.
Roczna kwota wydawana przez aktywnego kupującego osiągnęła wysokość 2.969 zł (wzrost o 29,4 proc. rdr i o 3,1 proc. kdk).
W lipcu Allegro uruchomiło usługę Allegro Family, która umożliwia organizatorowi rodziny dzielenie się benefitami, np. darmowymi dostawami w ramach Allegro Smart!, z innymi członkami grupy. Każda może liczyć maksymalnie 10 osób, niekoniecznie mieszkających pod jednym adresem.
(PAP Biznes), #ALEepo/ asa/
