Akcje Punch Punk zadebiutowały na rynku NewConnect
Punch Punk SA, producent gier wideo, dołączył do grona spółek publicznych notowanych na NewConnect. Do obrotu wprowadzonych zostało 5 160 500 akcji na okaziciela serii A i 400 000 akcji serii B, o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Spółka realizuje autorskie gry z segmentu Indie Premium o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z silną narracją i filmowym stylem opowiadania. W portfolio Punch Punk znajdują się zarówno autorskie projekty jak i realizowane na zlecenie (tzw. work for hire), spośród których kilka dedykowanych jest wirtualnej rzeczywistości (VR). Celem spółki jest zrealizowanie do końca 2022 roku od 10 do 12 gier z tego segmentu.
- Punch Punk S.A. realizuje autorskie gry o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z silną narracją i filmowym stylem opowiadania.
- Drugim obszarem biznesowym spółki jest praca na zlecenie zewnętrznych podmiotów (ang. work for hire), w tym gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR).
- Na podstawie złożonego do GPW Dokumentu Informacyjnego Punch Punk S.A., 10 sierpnia, do obrotu w alternatywnym systemie obrotu wprowadzonych zostało 5 160 500 akcji na okaziciela serii A i 400 000 akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł każda.
- Debiut Punch Punk S.A. na rynku NewConnect stał się faktem. Mamy nadzieję, że obecność na giełdzie otworzy przed nami nowe kierunki rozwoju. Stawiamy na rozszerzanie autorskiego portfolio gier, wśród których w przygotowaniu są obecnie Moonshine VR oraz AIDA. W odniesieniu do pierwszego z wymienionych tytułów obecnie trwają rozmowy dot. nawiązania współpracy z wydawcą, jeśli chodzi o AIDĘ, demo gry, zaprezentujemy w trzecim kwartale tego roku. Naszą podstawową działalność dywersyfikujemy poprzez współpracę z zewnętrznymi podmiotami w oparciu o tworzenie gier na zlecenie. Jeszcze w tym ukażą się między innymi Drug Dealer VR oraz Barn Finders VR – mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu Punch Punk S.A.
W 2020 roku spółka podpisała kilka umów typu work for hire, w zakresie realizacji projektów: Drug Dealer VR, Barn Finders VR, Godzilla VR, Eggs VR oraz Yach Mechanic Simulator na PC. Przeprowadziła również emisję akcji, w ramach której pozyskała około 1,5 mln zł. Zgromadzone środki zostaną przeznaczone m.in. wydanie gier Moonshine VR oraz AIDA, czy zakup IP do rozpoznawalnego tytułu oraz rozbudowę działu wydawniczego VR i portingowego.
Oprócz realizacji własnych gier oraz tytułów na zlecenie, Punch Punk pracuje także nad narzędziem do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D o roboczej nazwie COSMOS, na które otrzymało dofinansowanie z sektorowego programu GameINN.
Przed debiutem na rynku NewConnect główni akcjonariusze Punch Punk podpisali umowy lock-up, na podstawie których zobowiązują się nie zbywać 476 150 posiadanych przez siebie akcji przez okres 6 miesięcy od dnia debiutu i kolejnych 2 528 465 posiadanych przez siebie akcji przez okres 12 miesięcy od dnia debiutu.
- Zawarcie umów lock-up potwierdza zaangażowanie kapitałowe w spółkę jej głównych akcjonariuszy. Naszą intencją jest sukcesywny rozwój studia w oparciu o przyjęte założenia strategiczne – podsumowuje Krzysztof Grudziński.
O spółce Punch Punk:
Punch Punk S.A. (wcześniej Punch Punk sp. z o.o.) prowadzi działalność pod firmą Punch Punk od 2017 roku. Model biznesowy studia zakłada produkcję gier o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z silną narracją i filmowym stylem opowiadania oraz realizację projektów na zlecenie. Spółka rozwija się także w obszarze produktów wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości. Jednym z projektów, które dostosuje do wymagań platform VR-owych jest sprzedażowy hit Movie Games – Drug Dealer Simulator.
Źródło: Spółka