PKO BP ocenia, że cele finansowe ze strategii do '22 są osiągalne - Rościszewski (opis)
PKO BP po wynikach za I połowę 2021 roku ocenia, że cele finansowe określone w strategii do 2022 roku są osiągalne - poinformował wiceprezes banku kierujący pracami zarządu, Jan Emeryk Rościszewski.
"Cele finansowe, które bank postawił przed sobą, są - w kontekście końca naszej strategii - jak najbardziej osiągalne" - powiedział Rościszewski podczas konferencji prasowej.
"W ciągu kolejnych 18 miesięcy będziemy pracować, by cele zostały osiągnięte w 100 proc." - dodał.
W opublikowanej w listopadzie 2019 roku strategii PKO BP założył, że zysk netto w 2022 roku wzrośnie do ponad 5 mld zł, a wskaźnik ROE do 12 proc. PKO BP zakłada, że wskaźnik kosztów do dochodów w 2022 r. spadnie do około 41 proc., a koszt ryzyka w 2022 r. mieścić się ma w przedziale 0,60-0,75 proc.
Po I połowie 2021 roku ROE wynosi 12 proc., C/I 38,1 proc., a koszt ryzyka kredytowego jest na poziomie 0,50 proc. Po pierwszej połowie 2021 roku zysk netto grupy PKO BP wynosi 2,4 mld zł.
Bank podał w raporcie za I półrocze, że określone w strategii cele finansowe na 2022 rok pozostają pod silną presją pandemii oraz zmian w otoczeniu gospodarczym i regulacyjnym, m.in. spadku stóp procentowych oraz ryzyka prawnego walutowych kredytów hipotecznych, które nie były uwzględnione na etapie tworzenia strategii.
PKO BP podał w czwartek, że w II kwartale w porównaniu do I kwartału odnotował 40 proc. wzrost sprzedaży kredytów detalicznych.
„Widzimy bardzo istotne, wyraźne wzrosty wolumenów szczególnie w bankowości detalicznej. Obserwujemy bardzo silny wzrost gospodarczy oraz środowisko niskich stóp procentowych, które silnie stymulują popyt konsumentów, co staramy się, jako bank, wykorzystywać” – powiedział Rościszewski.
Nowa sprzedaż kredytów mieszkaniowych w II kwartale wzrosła do 4,3 mld zł z 2,3 mld zł rok wcześniej i 2,8 mld zł w I kwartale 2021 roku. Sprzedaż kredytów konsumpcyjnych wzrosła do 4,1 mld zł z 3,2 mld zł w poprzednim kwartale.
Prezes poinformował, że bank będzie kontynuował proces ograniczania sieci placówek. Pod koniec II kwartału bank miał 989 oddziałów, co oznacza spadek o 8,8 proc. rdr i o 0,9 proc. kdk.
"Chcemy podejść do tego pragmatycznie, analizujmy każdą placówkę pod względem dochodowości, przepływu klientów. (...) Likwidacja i plany likwidacji oddziałów będą skorelowane, będą konkluzją naszych prac analitycznych, które są prowadzone codziennie" - powiedział Rościszewski.
"Będziemy musi likwidować cześć sieci naszej dystrybucji, ale będzie to czynione w sposób ewolucyjny" - dodał.
Prezes poinformował, że bank w najbliższym czasie nie planuje podwyżek opłat dla klientów detalicznych, a dalszy rozwój oferty mobilnej jest jednym z celów strategicznych banków.
Dodał, że PKO BP nie jest zaangażowany w przejęcie żadnej grupy medialnej w Polsce i za granicą.
(PAP Biznes), #PKOseb/ asa/
