Przejdź do treści

udostępnij:

Agora podwyższa prognozę wzrostu wydatków reklamowych w '21 do 8-11 proc.

Agora podwyższyła prognozę wzrostu wydatków reklamowych w 2021 roku do 8-11 proc. - podała spółka w raporcie.

Agora szacowała wcześniej, że wzrost rynku reklamowego w tym roku wyniesie 4-7 proc.

 

"To rezultat tego, że odbudowa wartości rynku reklamy rozpoczęła się już w pierwszym kwartale 2021 r., a w drugim nabrała istotnego przyspieszenia dzięki odmrożeniu kolejnych branż gospodarki" - napisano w raporcie.

 

Spółka nadal prognozuje, że wzrost wydatków na reklamę telewizyjną wyniesie 5-8 proc.

 

W internecie wydatki mają wzrosnąć o 9-12 proc., w reklamie zewnętrznej o 15-18 proc., w radiu o 8-11 proc.

 

W kinach, ze względu na dłuższe niż oczekiwane zamknięcie obiektów kultury, prognozę obniżono do 6-9 proc.

 

W opinii spółki, jedynym segmentem rynku, w którym wartość wydatków na reklamę skurczy się w całym 2021 r., będzie prasa wydawana w formie tradycyjnej. Ten spadek może wynieść, zdaniem Agory, 9-12 proc.

 

Według szacunków Agory w drugim kwartale 2021 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce wyniosła około 2,7 mld zł i wzrosła o 41,5 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2020 r. Wydatki na reklamę w telewizji wzrosły o 48,5 proc., w internecie o 30 proc., w radiu o 53 proc., w reklamie zewnętrznej o 143 proc., w czasopismach o 15,5 proc., a w dziennikach o 8,5 proc.

 

W pierwszym półroczu tego roku firma szacuje wartość wydatków reklamowych na ponad 4,8 mld zł, o 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. (PAP Biznes)

 

kuc/

udostępnij: