Sunday Energy skokowo zwiększył sprzedaż w I półroczy 2021 roku
Sunday Energy S.A., dostawca rozwiązań z rynku odnawialnych źródeł energii, skokowo zwiększył sprzedaż w okresie styczeń-czerwiec 2021 roku, osiągając 7,98 mln zł przychodów wobec 1,18 mln w okresie sprzed roku. Spółka w lipcu uruchomiła serwis typu marketplace – SundayMarket.pl oraz
w najbliższych tygodniach planuje złożyć Dokument Informacyjny związany z dopuszczeniem akcji do obrotu i debiutem na NewConnect, oczekiwanym w IV kwartale br.
W ujęciu bilansowym spółka na koniec I półrocza 2021 r. skokowo zwiększyła kapitały własne (4,79 mln zł vs 0,26 mln zł r/r) oraz sumę bilansową (8,25 mln zł vs 1,38 mln zł r/r). Zysk netto w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniósł 0,43 mln zł (wobec 0,17 mln zł w okresie styczeń-czerwiec 2020 r.). Wyniki sprzedażowe i finansowe zostały wypracowane w pełni z działalności handlowej. Zarząd Sunday Energy spodziewa się odnotowania pierwszej sprzedaży z obszaru new business związanym z innowacyjnymi usługami dla rynku OZE w 2022 roku.
Działalność Sunday Energy opiera się na imporcie i sprzedaży klientom profesjonalnym paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów OZE (m.in. inwertery, pompy ciepła, magazyny energii). Spółka kieruje swoją ofertę również do klientów indywidualnych poprzez sklep e-commerce www.sundayenergy.pl i rozwija projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych. W drugim obszarze new business Sunday Energy rozwija innowacyjne usługi dla rynku PV, tj. rozwiązania poprawiające komunikację oraz rozwój narzędzi do zarządzania ofertami i usługami w relacjach B2C i B2B. Dodatkowo Sunday Energy oferuje usługi wsparcia dla instytucji finansujących rynek OZE (w zakresie demontażu, testowania, serwisu, magazynowania i dalszej odsprzedaży komponentów OZE).
– Z satysfakcją prezentujemy pozytywne dane sprzedażowe i finansowe Sunday Energy osiągnięte w I półroczu 2021 roku. Mimo niesprzyjających warunków pogodowych w I kwartale oraz zmian rynkowych, m.in. związanych z przejściowym okresem w realizacji programu Mój Prąd, nasza spółka efektywnie zrealizowała zakładane plany w obszarze wzrostu skali biznesu i rozwoju nowych linii, jak specjalistyczna platforma marketplace: SundayMarket. III kwartał dla naszej firmy przebiega udanie i zgodnie z oczekiwaniami, co mamy nadzieję pozytywnie przełoży się na przyszłe wyniki finansowe – mówi Michał Sochacki, Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.
Spółka w lipcu uruchomiła serwis SundayMarket tj. outlet OZE dedykowany klientom indywidualnym i biznesowym, producentom, dystrybutorom itd. To praktyczna platforma, pozwalająca nawiązywać relacje handlowe z podmiotami z rynku odnawialnych źródeł energii, dokonywać oceny prowadzącej do powstania rankingu takich firm oraz zgłaszać wykonanie usług demontażu instalacji OZE. W I etapie działania serwisu SundayMarket.pl, firmy oraz osoby indywidualne mają możliwość promocyjnego/bezpłatnego wystawiania przedmiotów nowych i używanych. Ponadto platforma zawiera aktualne informacje związane z wydarzeniami z branży OZE.
– Niebawem ukończymy prace związane z dokumentem informacyjnym, związanym z dopuszczeniem obecnych akcji do obrotu. Chcemy go złożyć na giełdę na przełomie sierpnia i września. Następne kroki są niezależne od nas, ale obserwując rynek i tempo prac administracyjnych prowadzonych przy ostatnich debiutach, spodziewamy się upublicznienia akcji Sunday Energy w IV kwartale bieżącego roku. Debiut odbyłby się rok po przeprowadzeniu publicznej emisji akcji, dzięki której efektywnie rozwinęliśmy spółkę i jej wartość z korzyścią dla wszystkich akcjonariuszy - uzupełnia Michał Sochacki.
W 2021 roku firma zintensyfikowała sprzedaż na rynku węgierskim oraz rozpoczęła sprzedaż w krajach nadbałtyckich pod marką Sunday Energy Baltic.
Firma intensywnie rozwija współpracę z największym japońskim producentem paneli fotowoltaicznych firmą LEPATON Solar oraz z uznanym producentem pomp ciepła firmą SPRSUN (na sprężarkach Panasonic). Zamiarem spółki jest oferowanie klientom końcowym kompleksowych rozwiązań wspierających uzyskanie neutralności energetycznej w budownictwie indywidualnym.
Sunday Energy współpracuje również z innymi globalnymi producentami wysokiej jakości ogniw słonecznych, DAH Solar (Anhui Daheng Energy Technology Co., Ltd., - koncern posiada sieć sprzedaży w ponad 50 krajach, istnieje na rynku od 2009 roku i dynamicznie buduje portfel rozwiązań patentowych czy Kehua Tech który jest wiodącym dostawcą rozwiązań energetycznych w Chinach, którego produkty zostały zainstalowane w 104 krajach. Spółka notowana na giełdzie w Schenzhen, której produkty wyróżniają się stabilną pracą oraz szybką reakcją układów zabezpieczeń.
O spółce Sunday Energy:
Sunday Energy S.A. jest dostawcą rozwiązań z rynku PV i bezpośrednim, certyfikowanym przedstawicielem wiodących światowych producentów komponentów OZE. Kluczowymi filarami rozwoju jest import i sprzedaż paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów rynku OZE oraz projektowanie i budowa farm fotowoltaicznych (development). Spółka rozwija dodatkowe produkty związane z OZE (magazyny energii, pompy ciepła, ładowarki samochodowe itd.). Intencją spółki jest budowa wartości w oparciu nowe innowacyjne usługi skupione wokół wsparcia relacji B2C i B2B na rynku PV (tworzenie pomostu między instalatorami, a klientami detalicznymi) oraz kompleksowego zarządzania komponentami PV na rynku wtórnym.
Sunday Energy S.A. wyróżnia ambitny plan rozwoju bazujący na zdywersyfikowanych filarach oraz najwyższej jakości urządzeniach i komponentach z wieloletnią gwarancją. Perspektywy firmy wzmacnia dynamicznie rosnący rynek, co wynika z nacisku UE na rozwój sektora OZE, krajowe zachęty fiskalne i prawne i zwyżkująca popularność nowych źródeł energii w społeczeństwie.
Spółka planuje debiut na rynku NewConnect w 2021 roku.
Źródło: Spółka
