Przejdź do treści

udostępnij:

Dino widzi przestrzeń do poprawy marży EBITDA w II poł. roku, celem niski dwucyfrowy LFL w '21 (opis)

Dino Polska widzi przestrzeń do poprawy marży EBITDA w drugim półroczu tego roku. Podtrzymuje cel niskiego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w tym roku - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino.

"Drugie półrocze 2020 było bardzo dobre i stawia bardzo wysoko poprzeczkę, ale cały czas widzimy przestrzeń do poprawy marży EBITDA" - powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów, pytany o oczekiwania co do drugiego półrocza.

Dodał, że spółka podjęła działania, które powinny przynosić efekty. Zależeć to będzie też od warunków konkurencyjnych i inflacji.

"W dłuższej perspektywie, jeśli chodzi o kolejne lata, mamy zdecydowanie większy komfort" - powiedział.

Marża EBITDA wyniosła w II kwartale 9,53 proc. i była o 0,15 pkt proc. niższa niż w II kw. 2020 r.

W pierwszym półroczu marża EBITDA wyniosła 9,19 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 9,15 proc.

Dino podtrzymuje cel niskiego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w tym roku.

"Informowaliśmy, że naszym celem jest niski dwucyfrowy wzrost LFL w obrębie całego roku. Po półroczu jesteśmy blisko tego celu i go cały czas podtrzymujemy" - powiedział Krauze.

Dodał, że pewien wpływ na LFL może mieć poziom inflacji.

Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w II kwartale 2021 r. 11,7 proc., po wzroście o 7,8 proc. w analogicznym okresie 2020 r. W pierwszym półroczu tego roku sprzedaż LFL wzrosła o 9,5 proc. (13,3 proc. wzrostu przed rokiem).

"Konsument nadal pozostaje silny. Dochód rozporządzalny rośnie, co powinno wspomagać nasze wzrosty, choćby na poziomie LFL" - powiedział Krauze.

Jak poinformował, otoczenie konkurencyjne w trzecim kwartale jest bez zmian.

"Zawsze byliśmy skoncentrowani na tym, by ceny były konkurencyjne. Benczmarkowaliśmy się do cen konkurencji. Inflacja, przynajmniej w naszym koszyku, jest na chwilę obecną niewidoczna" - powiedział.

Krauze poinformował, że spółka ma kilkadziesiąt sklepów w fazie testów otwartych w niedziele.

"To nie jest cel sam w sobie, chcemy dawać kompleksowość usług" - powiedział.

(PAP Biznes), #DNP

pel/ mfm/

Zobacz także: Dino Polska SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: